Mai bine de 75% din apelurile primite la numărul unic de urgenţă -112 în trimistrul al III-lea din acest an au fost false, se arată în statisticile realizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) pentru judeţul Suceava.
În total, în trimestrul al III-lea au fost 83124 de apeluri, dintre care doar 24,68% au fost reale.
De la începutul acestui an şi până la finalul lunii septembrie au fost sancţionate contravenţional 593 de persoane pentru apeluri false şi abuzive.
Mulţi dintre cei amendaţi au apelat de mai multe ori liniile de urgenţă, o parte dintre aceştia fiind „abonaţi” zi de zi la 112.
„Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay. Multe persoane sună fără a avea o urgenţă şi adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale”, a declarat şeful Centrului unic pentru apeluri de urgenţă -112 Suceava, Mihai Agafiţei. Acesta a reamintit cetăţenilor că numărul unic pentru apeluri de urgenţă -112 trebuie folosit atunci când este necesară intervenţia poliţiei, pompierilor, ambulanţei etc. pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.