Nemulţumirea a numeroşi locatari vizavi de întârzierea cu care apa caldă le ajunge la robinete, ei fiind nevoiţi să lase apa să curgă în gol minute în şir, a fost exprimată de şefii asociaţiilor de proprietari în faţa conducerii Primăriei Suceava, la şedinţa de ieri dimineaţă.
Şefi de asociaţie din cartierul Obcini şi din Burdujeni au spus că se confruntă lunar cu reclamaţii din partea locatarilor anumitor blocuri, care trebuie să aştepte destul de mult timp cu apa deschisă, până când aceasta are temperaturile potrivite pentru a face baie.
“Plătim apa rece drept apă caldă!”, le-au reproşat preşedinţii asociaţiilor de proprietari conducerii administraţiei locale şi reprezentanţilor societăţii de termoficare.
Explicaţiile oferite de directorul de termoficare, Neculai Frunzaru, nu au fost în măsură să-i mulţumească pe cei de la conducerea asociaţiilor de proprietari, care voiau o rezolvare rapidă a acestei probleme, nu promisiunea că vor fi refăcute cândva, anul viitor sau poate mai târziu, conductele din zonele cu probleme şi instalaţiile de recirculare a apei calde.
Viceprimarul Sucevei Lucian Harşovschi, care a acţionat ca mediator între cele două părţi, a spus: “Adevărul este undeva la mijloc. Într-adevăr, atunci când dau drumul la robinet, oamenii văd că apa caldă ajunge abia după ce o perioadă le curge apă rece. Dar, la nivelul fiecărui branşament al scării de bloc este un gigacalorimetru care înregistrează energia termică ce se consumă în acel imobil. De aceea oamenii plătesc apa caldă doar în măsura în care o consumă – apa rece nu li se înregistrează ca apă caldă”.
Cele mai multe probleme referitoare la întârzierea cu care ajunge apa caldă la robinete au fost semnalate la blocuri în care un număr mare de locatari s-au debranşat de la sistemul centralizat, montându-şi centrale de apartament.
( 5 oct 2011, 11:34:04