Poliţiştii suceveni încearcă să dea de individul care a sunat sâmbătă la 112 şi a făcut sesizarea în urma căreia mai multe echipaje de poliţie au plecat să caute pe DN 2 un autoturism încărcat cu ţigări de contrabandă, urmărire care s-a sfârşit tragic, aproape de localitatea Cumpărătura, după ce unul dintre autoturismele Logan ale Serviciului Poliţiei Rutiere s-a răsturnat, accidentul soldându-se cu un poliţist mort şi unul în stare gravă la spital.
Respectivul individ, susţin poliţiştii, a sunat de pe o cartelă prepay şi a indicat datele exacte ale maşinii respective, marcă, număr, numele şoferului, oferind chiar şi amănunte despre cum arată conducătorul auto. Apelul a fost înregistrat la ora 12:07. Informaţia era că maşina respectivă, cu numere de Iaşi, e burduşită cu ţigări de contrabandă şi se deplasează pe direcţia Suceava – Fălticeni – Iaşi.
Imediat, odată ce informaţiile privind numărul, marca şi proprietarul maşinii s-au confirmat, autoturismul cu pricina a fost dat în urmărire, mai multe echipaje de poliţie plecând să-l depisteze în trafic.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Suceava, inspector Bogdana Crăciun, a anunţat duminică că autoturismul urmărit de maşina de poliţie implicată în accidentul mortal de la Cumpărătura nu era încărcat cu marfă de contrabandă, aşa cum se sesizase sâmbătă prin apelul primit la 112.
„Autoturismul urmărit a fost identificat şi era încărcat cu mărfuri alimentare şi nonalimentare, pe care conducătorul auto urma să le comercializeze în condiţii legale. Urmează să verificăm apelul primit la 112, pentru a identifica persoana care a făcut sesizarea”, a precizat Bogdana Crăciun.
Din informaţiile pe care le deţinem, apelul ar fi fost dat din judeţul Iaşi, însă rămâne de văzut ce se va stabili în urma anchetei poliţiştilor.
Dacă va fi identificat, respectivul individ riscă o sancţiune contravenţională între 500 şi 1.000 de lei, pentru apelare abuzivă.
„Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc”
Potrivit statisticilor Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) Suceava, în primele şase luni ale acestui an au fost amendaţi peste 330 de suceveni care au apelat abuziv serviciul de preluare a apelurilor de urgenţă 112.
„Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Facem apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi”, precizau într-un comunicat de presă remis în urmă cu câteva săptămâni reprezentanţii 112.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay.
În cursul anului trecut, de exemplu, s-au înregistrat nu mai puţin de 193.060 de apeluri false.
Au fost cazuri când s-au primit sute de apeluri de pe acelaşi număr de telefon, într-un interval de câteva zile, când s-au reclamat violuri, bătăi, incendii, accidente etc., toate false, când s-a sunat la 112 doar pentru că apelantul nu găsea loc de cazare sau rămăsese fără benzină sau când elevi de şcoală generală au dovedit că ştiu să înjure mai ceva ca un adult.
Din păcate, amenzile date de poliţie nu au reuşit să-i potolească pe „abonaţii” la 112.
( 6 sep 2011, 11:22:22