O ţeapă de aproximativ 340 de euro a fost dată, prin telefon, la un magazin din Suceava, informează Biroul de Presă al Inspectoratului de Poliţie Judeţean.
În magazinul cu pricina, administrat de Ana C., în vârstă de 37 de ani, a fost montat de mai multă vreme un aparat cu ajutorul căruia se pot elibera coduri de reîncărcare a creditelor, în toate reţelele de telefonie mobilă existente în România.
Vineri după-amiază, în jurul orei 14:30, pe telefonul fix din magazin a sunat un bărbat care s-a recomandat a fi reprezentantul firmei din București ce a montat aparatul în sediul societății. Respectivul i-a spus gestionarei de serviciu că este o problemă în reţea, iar timp de o oră nu se mai pot elibera coduri de reîncărcare, fapt pentru care trebuie să fie efectuate mai multe operaţiuni pe aparatul din magazin.
Credulă, angajata a ascultat sfaturile primite de la celălalt capăt al firului şi a apăsat tastele pe care i le indica aşa-zisul reprezentant al firmei de la Bucureşti.
Aparatul a eliberat nu mai puţin de 21 de chitanţe, cu coduri de reîncărcare în mai multe reţele de telefonic, în valoare de aproximativ 340 de euro.
La scurt timp de la finalizarea operaţiunilor, angajata a povestit cele întâmplate, administratorul magazinului dându-şi seama că e vorba de o escrocherie, fapt pentru care a apelat la operatorii de telefonie mobilă, care au blocat o parte din tranzacţii, reuşindu-se recuperarea sumei de 190 de euro.
„În cauză s-a întocmit dosar penal pentru comiterea infracţiunii de înşelăciune”, precizează poliţia.
( 5 sep 2011, 11:34:51