Anul şcolar 2011 – 2012 începe în judeţul Suceava cu 25 de unităţi de învăţământ mai puţine decât în anul precedent. Potrivit şefului Inspectoratului Şcolar Judeţean, Petru Carcalete, în acest an şcolar vor funcţiona 427 de grădiniţe, 142 de şcoli cu clasele I-IV, 228 de şcoli cu clasele I-VIII, 37 de licee şi grupuri şcolare, o şcoală postliceală, trei cluburi sportive şcolare, şapte cluburi ale copiilor şi elevilor, un centru judeţean de resurse şi asistenţă educaţională şi Casa Corpului Didactic. Petru Carcalete a arătat că în baza prevederilor noii legi a învăţământului cu privire la numărul de elevi, au fost desfiinţate zece unităţi cu personalitate juridică, nouă şcoli cu clasele I-VIII şi Seminarul Teologic „Mitropolitul Dosoftei” Suceava, acesta din urmă fiind transformat într-un profil al Colegiului Naţional „Ştefan cel Mare”.
El a mai spus că în acest an şcolar nu vor mai funcţiona 25 de unităţi care nu aveau personalitate juridică proprie, printre care zece şcoli cu clasele I-IV şi cinci grădiniţe, toate din mediul rural. Noua organizare a vizat şi închiderea a nouă şcoli cu clasele I-VIII, şi anume Şcoala Nr. 2 Bogdăneşti, Falcău, „Ion Teodorescu” Cotârgaşi, Brodina de Sus, Poiana Mărului, Pâraie, Slatina, Găineşti, Voivodeasa, a grădiniţelor din Ţarna Mică, Călineşti Vasilache, Secări Fundu Moldovei, Larga, Mănăstirea Humorului, precum şi a şcolilor cu clasele I-IV Iedu, Mereşti, Slobozia Fântânele, Teşna, Dealu Floreni, Sărişoru Mare, Nr. 2 Frumosu, Nr. 2 Vicovu de Jos, Podeni,Frasin, Broştenişi Nr. 2 Slatina.
Locurile alocate pentru clasa a IX-a nu au fost ocupate în totalitate
Şeful IŞJ Suceava a mai adăugat că pentru ciclurile de învăţământ preşcolar, primar şi gimnazial planul de şcolarizare al judeţului Suceava a fost realizat integral. Petru Carcalete a arătat că în noul an şcolar vor funcţiona 995 de grupe în învăţământul preşcolar cu 24.344 de preşcolari, 1.664 de clase în învăţământul primar cu 31.546 de elevi şi 1.515 clase în învăţământul gimnazial cu 32.397 de elevi. Carcalete a subliniat că în învăţământul liceal nu s-a reuşit realizarea planului de şcolarizare, în condiţiile în care aproape 1.500 de locuri repartizate pentru clasa a IX-a nu au fost ocupate. „Ca şi în anii anteriori, nerealizarea planului de şcolarizare în învăţământul liceal are la bază mai multe cauze, printre care posibilităţile financiare reduse pentru elevii din mediul rural de a frecventa liceul în alte localităţi, în condiţiile desfiinţării şcolilor de arte şi meserii, care erau situate în localitatea lor de domiciliu, lipsa motivaţiei frecventării şi absolvirii studiilor liceale, în condiţiile dificultăţilor obţinerii unui loc de muncă, sau alte situaţii sociale, respectiv imposibilitatea asigurării costurilor studiilor liceale pentru elevi care provin din familii cu mulţi copii sau cu venituri reduse. O altă cauză ar fi şi abandonul şcolar sau continuarea studiilor în străinătate, ca urmare a plecării elevilor împreună cu părinţii”, a spus Carcalete.
(31 aug 2011, 15:28:19