Şoferul care a provocat accidentul în lanţ între patru tiruri, pe E 85, între Suceava şi Pătrăuţi, şi care a decedat în urma impactului circula cu viteza de 90 de kilometri la oră. Aşa au stabilit inspectorii Autorităţii Rutiere Suceava, după ancheta efectuată la faţa locului împreună cu ofiţerii de la Serviciul de Poliţie Rutieră Suceava. Ei au mai constatat că acesta a observat coloana din faţă cu aproximativ 30 de metri înainte de impact, acest indiciu reieşind după urmele de frânare de la faţa locului. De asemenea, s-a mai stabilit că până la momentul impactului şoferul a reuşit să reducă viteza de la 90 până la aproximativ 65 de kilometri la oră.
Accidentul care în care şi-a pierdut viaţa Ilie Horju, un tânăr în vârstă de 23 de ani din Păltinoasa, angajat al firmei de transport marfă Grigman Arbore, s-a petrecut joi, în jurul orei 12.15, pe E 85, pe un sector aflat în afara localităţii, în care viteza de 90 de kilometri la oră este una legală.
Patru vehiculele grele circulau pe direcţia Pătrăuţi – Suceava, iar nebunia s-a declanşat în momentul în care primul dintre şoferi a frânat pentru a opri în coloana de maşini ce aştepta în zona şantierului şoselei de centură de pe E 85.
Conform anchetei poliţiei, vinovat de producerea accidentului a fost şoferul celui de-al patrulea tir din coloană, acesta observând târziu că maşina din faţă a oprit şi izbind-o violent. De aici s-a declanşat impactul în lanţ, vehiculele grele lovindu-se unul de altul. Conform declaraţiilor şoferilor implicaţi în accident, un autoturism care se afla în faţa primului tir a fost cât pe ce să fie antrenat şi el în accidentul în lanţ.
Dacă şoferul celui de-al patrulea tir din coloană a decedat, ceilalţi trei au scăpat cu răni uşoare.
Conducea tirul de o oră
În privinţa timpilor de mers, inspectorii Autorităţii Rutiere au stabilit că Ilie Horju făcea o cursă locală şi se afla la volan de aproximativ o oră. Conform declaraţiilor rudelor, cu o seară înainte de tragedie tânărul de 23 de ani se întorsese dintr-o cursă lungă în străinătate.
Tânărul care a murit în accident era posesor de permis de conducere categoriile „BE” şi „CE” din 2008. Deşi foarte tânăr, acesta era un şofer cu o bogată experienţă, efectuând numeroase curse în străinătate. Anchetatorii spun că este puţin probabil ca acesta să nu fi apreciat corect distanţa şi să fi circulat prea aproape de tirul din faţă, fiind de părere că mai probabil acesta a avut un moment de neatenţie, în care nu a urmărit ce se întâmplă în faţa sa.
(20 aug 2011, 11:11:41