Dispozitivul folosit pentru blocarea banilor în bancomat folosit de hoţii care au făcut „tranzacţii” la mai multe ATM-uri din municipiul Suceava, dar şi alte localităţi din judeţ, este de fapt o riglă banală prevăzută cu o bandă adezivă, care se lipeşte pe capacul fantei.
A recunoscut-o chiar suspectul prins, miercuri seară, în apropierea unui bancomat din cartierul Zamca.
Tânărul, Cătălin Mariciuc, în vârstă de 18 ani, a declarat însă că şi el a învăţat metoda de la alţi tineri şi că era prima oară când o încerca. A fost prins de o patrulă mixtă poliţist-jandarmi, după ce a încercat să ridice 200 de lei, bani pe care cu puţin timp înainte o femeie a vrut să-i scoată de pe cardul ei, însă nu a reuşit.
„Tânărul a recunoscut că el a amplasat dispozitivul în cauză cu scopul de a face rost de bani”, se arată într-un comunicat al Inspectoratului de Poliţie Judeţean, precizându-se că pe numele suspectului a fost emisă ordonanţă de reţinere pentru 24 de ore. Ieri, procurorul de caz a decis ca tânărul să fie cercetat în stare de libertate.
În ultima perioadă, pe raza municipiului Suceava, au fost comise cinci furturi prin această metodă, prejudiciul fiind de circa 3.000 de lei. La mijlocul lunii trecute, de exemplu, doi indivizi au încercat să folosească dispozitivul riglă la un bancomat din cartierul George Enescu, însă personalul băncii a sesizat tentativa de furt şi a alertat poliţia. Cei doi suspecţi nu au renunţat şi s-au deplasat la Rădăuţi, unde şi-au încercat norocul la un alt bancomat.
Dispozitivul a funcţionat, iar o femeie care încerca să scoată 1.000 de lei a rămas cu banii blocaţi. Văzând că ATM-ul funcţionează, dar banii nu i-au fost viraţi, aceasta a plecat pentru a cere spijin personalului bancar. A fost momentul în care unul dintre indivizi s-a apropiat şi a scos banii, dispărând cu cei 1.000 de lei ai păgubitei.
Pe 16 iunie, s-a înregistrat un alt furt similar la un bancomat de pe Calea Obcinilor. Hoţii au reuşit să ia 910 lei din cei circa 3.000 de lei pe care a intenţionat să-i extragă din bancomat un client al băncii respective.
Clienţii care folosesc ATM-uri, indiferent de bancă, sunt sfătuiţi ca, în cazul în care aparatul se blochează după solicitarea banilor, să rămână pe loc şi să solicite ajutor telefonic, poliţiei sau personalului băncii.
(12 aug 2011, 19:02:00