Turiştii care vizitează judeţul Suceava în această perioadă, dar şi sucevenii au o nouă atracţie turistică. Este vorba despre trenul de epocă „Moldoviţa”, tractat de cea mai veche locomotivă pe aburi din România, construită în anul 1926. Prima cursă făcută de trenul de epocă a pornit din Gara Burdujeni, acolo unde atât călătorii care aşteptau alte trenuri, cât şi cei veniţi special pentru acest eveniment au admirat locomotiva şi cele cinci vagoane de epocă, construite între anii 1885 – 1890.
Trenul „Moldoviţa” este compus dintr-un vagon poştă, un vagon salon, şi câte un vagon pentru clasele I, II şi III. Fie că vor alege luxul vagonului salon, confortul vagoanelor de clasa I şi II sau băncuţele de lemn din vagonul de clasa a III-a, călătorii vor avea cu siguranţă o experienţă de neuitat. Interioarele vagoanelor au fost refăcute şi reconstruite în totalitate după modelul celor de la sfârşit de secol XIX.
Călătoria de ieri, de probă, din Gara Burdujeni, s-a făcut către Cacica, iar traseul a fost parcurs în aproximativ o oră şi jumătate. Primii călători ai trenului de epocă „Moldoviţa” au fost preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, şi primarul Sucevei, Ion Lungu, alături de reprezentanţi ai Căilor Ferate Române, ai Societăţii Feroviare de Turism (instituţie care deţine acest tren) şi ai asociaţiilor de turism din judeţ.
Cu 30 de km/h spre Cacica, Putna şi Vatra Moldoviţei
Având în vedere atât vechimea locomotivei, cât şi a vagoanelor, trenul „Moldoviţa” va circula cu o viteză de aproximativ 30 de km/h. Şi pentru a fi siguri că nu vor fi probleme, cei de la Societatea Feroviară de Turism au adus şi o locomotivă modernă pentru a o ajuta, dacă va fi nevoie, pe „bătrâna” locomotivă de aproape 100 de ani.
Până în momentul de faţă nu au fost stabilite cu exactitate traseele pe care va circula trenul de epocă, însă potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, intenţia este ca acesta să parcurgă traseele Suceava – Putna şi Suceava – Cacica – Vatra Moldoviţei. Trenul va începe să circule pe aceste trasee începând de luni, 8 august, de la ora 9:00, şi până pe 15 august 2011. Din informaţiile pe care le avem, preţul unui bilet pe ruta Suceava – Cacica va fi de 10 lei pentru o călătorie la clasa II şi de 16 lei la clasa I (vagonul salon). Pe rutele Suceava – Cacica – Vatra Moldoviţei şi Suceava – Putna, preţul va fi de 14 lei pentru o călătorie la clasa a II-a. Gheorghe Flutur a spus că în zilele de 14 şi 15 august, trenul va circula între Cacica şi Putna. Mai mult, pe 14 august, în vagonul salon al trenului va concerta Corul Madrigal.
Preşedintele CJ Suceava a declarat că în situaţia în care vor exista solicitări pentru călătoriile cu trenul „Moldoviţa”, este posibil ca acesta să rămână în judeţ Suceava şi după data de 15 august. „Programul <Pelerin în Bucovina> ne-a făcut să gândim mai curajos. Şi am dorit să promovăm şi această formă de turism cu trenul. Însă pensiunile trebuie să iasă din amorţeală. Nu poţi să vii doar cu televizor în cameră şi să te plimbi la o mănăstire. Trebuie să faci şi altceva. Şi una dintre formele interesante de turism este cea cu trenul de epocă. De aceea am avut această iniţiativă. Interesul nostru este să punem în valoare traseele extraordinare din judeţul Suceava, spre Putna, spre Cacica, spre Vatra Moldoviţei, între Câmpulung Moldovenesc şi Fundu Moldovei”, a declarat Flutur.
Pe traseul de la Suceava la Cacica, trenul a oprit în fiecare staţie pentru a „culege” călători, în Comăneşti, Pîrteşti şi Cacica, acesta fiind întâmpinat cu fanfară.
Turiştii se pot plimba cu cel mai original tren de epocă din România
Directorul Regionalei CFR Călători Moldova, Constantin Axinia, a spus că trenul „Moldoviţa” este cel mai original tren de epocă din România.
„Vagoanele trenului au fost reconstruite din vechile vagoane care erau împrăştiate prin ţară şi vreau să spun că tot ce ţine de partea de rulare este original. Nu există tehnologie modernă. Astfel, am reuşit să facem cel mai original tren de epocă din România”, a spus Constantin Axinia, care a adăugat că trenul are o capacitate de 100 de călători.
Nu în ultimul rând, preşedintele CJ Suceava a mai precizat că turismul cu trenul poate fi o formă „extrem de confortabilă de turism”, invitându-i pe turişti şi pe suceveni să parcurgă traseele stabilite pentru trenul de epocă „Moldoviţa”.
( 5 aug 2011, 11:38:14