Mii de cai putere, adrenalină şi sute de spectatori care s-au înghesuit să-i vadă pe cei mai buni piloţi de drift, acestea au fost ingredientele celei de-a patra etape a Campionatului Naţional de Drift – Toyota Suceava Drift Series, care a avut loc ieri în parcarea Shopping City.
Chiar dacă din exterior par nişte adevăraţi nebuni care strunesc nărăvaşii cai putere, în realitate piloţii sunt oameni normali, care au şi ei emoţii sau teamă când urcă la volan. Şi aceste trăiri cresc de fiecare dată când intră în concurs. Aşa s-a întâmplat şi ieri, atât în sesiunea de calificări, cât şi în finala care a reunit cei mai buni 16 piloţi. În calificări s-au înscris 31 de piloţi, iar dintre aceştia au participat efectiv 28. După ce s-a tras linie şi s-au adunat punctajele, 12 dintre piloţi au rămas doar spectatori pentru ultimul act al acestei a patra etape de campionat naţional.
„Departajarea s-a făcut foarte bine, deoarece este pentru prima dată când s-a folosit telemetria. Departajarea făcută de om nu se putea realiza exact, dar prin acest sistem totul se face la milimetru”, a precizat Răzvan Frăţianu, organizator şi pilot în acelaşi timp.
Răzvan Frăţianu – LKN este cel mai titrat sucevean care reprezintă România şi în campionatele de drift europene, pe lângă participările sale în etapele Campionatului Naţional, iar experienţa sa şi-a spus cuvântul în calificări, la finalul cărora s-a clasat pe prima poziţie.
În primii 16 a ajuns şi un alt sucevean. Bogdan Pădurariu este de loc din Câmpulung Moldovenesc şi este venit mai nou în această lume a driftului. Se chinuieşte singur să-şi doteze maşina, chiar dacă asta înseamnă şi mici conflicte în familie.
„Sunt pasionat de acest sport şi nu ştiu dacă voi scăpa vreodată de acest microb. Este a doua oară când particip în campionat şi sper să-mi stăpânesc mai bine emoţiile pentru a evolua cât mai bine”, a mărturisit Bogdan Pădurariu.
Pilot la doar 16 ani
Printre cei 16 finalişti şi-a făcut loc şi mezinul Iulian Jumuga. Zilele trecute a împlinit 16 ani şi, chiar dacă nu are permis pentru a conduce o maşină pe drumurile publice, în drift se descurcă extraordinar.
„Nu am nici un sponsor, iar tot ceea ce fac la maşină este cu ajutorul tatălui meu. Nu ştiu dacă voi câştiga, dar în drift lucrurile se pot schimba de la o etapă la alta, în funcţie de cum îţi dotezi maşina”, a precizat Iulian Jumuga.
Câştigătorii s-au ales dintre cei care au greşit mai puţin
Mike Procureur, fondatorul King of Europe şi preşedintele Campionatului European de Drift, s-a aflat şi el la Suceava. Inventatorul sistemului de jurizare prin telemetrie, Mike Procureur a venit alături de propria echipă, care s-a ocupat cu configurarea traseului şi arbitrarea în concordanţă cu regulamentele formulate de Federaţia Mondială de Drift.
„În România sunt zece piloţi de drift de top, iar în jurul lor cresc alţi zece piloţi. În această etapă au fost lupte strânse, iar câştigătorii s-au ales dintre cei care au greşit mai puţin. În ceea ce priveşte telemetria, aceasta este extrem de utilă pentru că elimină greşeala umană şi nu mai lasă loc la interpretări”, a spus Mike Procureur.
(18 iul 2011, 14:38:26