Una dintre cele mai mari reţele de hipermarketuri şi supermarketuri din lume, Auchan, a împlinit miercuri, 6 iulie, 50 de ani de existenţă, evenimentul fiind marcat în toate magazinele, printr-un tur de magazin, o prezentare a istoriei Auchan, a modului în care se face comerţul de tip discount, astfel încât clienţii să aibă parte mereu de produse de calitate la cele mai mici preţuri de pe piaţă.
Auchan a sărbătorit ieri împlinirea a 50 de ani de la deschiderea primului hipermarket, în 1961, în Franţa, dar şi cinci ani de prezenţă în România.
“Pe data de 6 iulie 1961, un tânăr vizionar, pe nume Gerard Mulliez, deschidea primul său magazin la Roubaix în cartierul <Hauts-Champs>. A fost un drum lung de atunci şi până în vremurile de astăzi şi nu de puţine ori cu tot felul de greutăţi, dar 50 de ani mai târziu, grupul Auchan, devenit internaţional, numără 574 de hipermarketuri şi 750 supermarketuri în 12 ţări, iar pe piaţa din România, Auchan a putut fi întâlnit începând cu anul 2006”, a precizat directorul magazinului Auchan Suceava, Gheorghe Mandici.
Auchan este unul din lanţurile comerciale cele mai importante la nivel mondial, împreună cu divizia imobiliară pentru comerţ Immochan şi banca Accord, având circa 262.000 de angajaţi.
“Pe parcursul întregii sale existenţe, Auchan a rămas fidel scopurilor şi valorilor care au stat la baza creării sale. Misiunea primară şi continuă a Auchan a fost aceea de a îmbunătăţi puterea de cumpărare şi calitatea vieţii unui număr cât mai mare de clienţi, alături de colaboratori responsabili, profesionişti”, a adăugat directorul Auchan Suceava, care a oferit un tur complet al hipermarketului din cadrul centrului comercial Iulius Mall Suceava.
Peste 30.000 de bulci vândute la Zilele Sucevei
Cu această ocazie, jurnaliştilor le-au fost dezvăluite şi o serie de “secrete” ale magazinului, precum cele mai căutate produse, cifre de vânzări record sau practici comerciale.
De exemplu, cele mai vândute produse ale brutăriei proprii Auchan sunt pâinea albă de 250 de grame şi pâinea pave, împreună cu sortimentul ce conţine fulgi de cartofi, zilnic fiind cumpărate cel puţin 1.000 de pâini.
Bulcile care se vând cu doar 0.19 lei sunt de asemeni foarte căutate, de Zilele Sucevei, care au avut loc recent, fiind vândute peste 30.000 de bucăţi, după cum a precizat Lucian Vacariuc, controlor de gestiune la Auchan.
O politică a magazinului, adoptată după modelul francez, este de a oferi produse perisabile precum pâinea sau carnea din producţie proprie doar în ziua în care sunt produse, astfel încât acestea să reziste mai mult la client acasă, până ce le consumă.
Pe parcursul lunii martie a acestui an, grupul Auchan a aderat la pactul mondial Global Compact, sub egida ONU, care reuneşte organizaţii din lumea întreagă în jurul valorilor fundamentale prevăzute în carta drepturilor omului şi normelor internaţionale referitoare la muncă şi protejarea mediului înconjurător, iar prin participarea la un program de dezvoltare durabilă, Green Days, 50 de arbori vor fi plantaţi de fiecare hipermarket Auchan din lume, simbolizând dorinţa Auchan de a se ancora într-un mediu înconjurător durabil.
( 7 iul 2011, 19:20:48