Fenomenele meteorologice înregistrate săptămâna trecută au produs pagube uriaşe în reţeaua de distribuţie a energiei electrice a E.ON Moldova, numărul mare al consumatorilor afectaţi ducând la blocarea liniilor telefonice de semnalare a deranjamentelor.
Rafalele puternice de vânt şi precipitaţiile abundente au provocat pagube însemnate în reţelele de distribuţie a energiei electrice din judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui, iar pentru repunea în funcţiune a acestora au fost necesare lucrări de reparaţii în regim de urgenţă de peste500.000 de lei(5 miliarde de lei vechi).
Conform reprezentanţilor E.ON, marea majoritate a avariilor din sistemul de distribuţie a energie electrice precum şi a deranjamentelor izolate au fost cauzate de prezenţa vegetaţiei în vecinătatea reţelelor aeriene de energie electrică. Astfel, vegetaţia şi corpurile străine purtate de vânt au generat defecţiuni ale instalaţiilor şi echipamentelor şi au condus la numeroase întreruperi în alimentarea cu energie electrică.
Număr record de apeluri la deranjamente
În această perioadă, numărul echipelor E.ON Moldova Distribuţie a fost suplimentat, iar, în plus, E.ON a apelat şi la firme prestatoare de servicii, pentru ca avariile şi deranjamentele să fie cât mai repede remediate, în vederea reluării alimentării cu energie electrică a zonelor afectate.
Cu toate acestea, în numeroase localităţi furnizarea energiei electrice a fost reluată chiar şi după trei-patru zile.
Aşa se face că numărul de apeluri la serviciul deranjamente al companiei a ajuns la valori record în această perioadă.
Mai exact, numărul de apeluri înregistrate zilnic a fost de peste 20 ori mai mare decât media zilnică a apelurilor înregistrate anul trecut.
Suplimentarea personalului de la relaţii cu clienţii nu a rezolvat problema, pentru că, din cauza numărul extrem de mare de apeluri, preluarea acestora nu a fost posibilă pentru toţi reclamanţii.
“E.ON Moldova Distribuţie asigură consumatorii că a făcut toate eforturile posibile, alocând importante resurse umane şi materiale pentru remedierea avariilor şi reluarea în timpul cel mai scurt posibil a alimentării cu energie electrică a consumatorilor afectaţi de fenomenele meteorologice extreme din ultima perioadă. Totodată, compania noastră va analiza situaţia creată în această perioadă pentru a lua măsurile necesare diminuării impactului condiţiilor meteo extreme asupra alimentării cu energie electrică a consumatorilor”, se arată într-un comunicat trimis de E.ON, în urma celor întâmplate.