Nemulţumirile abonaţilor E.ON se ţin lanţ. De patru zile, un sfert dintre locuitorii comunei Siminicea nu au curent electric.
Oamenii reclamă faptul că atunci când sună la E.ON „vorbesc” cu robotul sau, mai rău, nici nu reuşesc să prindă legătura, numărul 929 fiind în permanenţă ocupat. Disperaţi, abonaţii E.ON s-au adresat autorităţilor locale, pentru a remedia problema. Viceprimarul comunei Siminicea, Sergiu Paşniciuc, ne-a spus că el, personal, a încercat de zeci de ori să sune la E.ON, însă fără succes. „Abia luni seară, pe la ora 21:30, am reuşit să-i anunţ pe cei de la E.ON, la numărul de telefon 0230 929, că peste o sută de săteni stau în beznă încă de vineri. Ieri am fost şi la Biroul Relaţii cu Publicul pentru a cere nişte explicaţii, dar nimeni nu a reuşit să mă lămurească. Mi s-a spus că au fost trimise două maşini pe teren, ceea ce mi se pare extrem de puţin pentru un judeţ ca al nostru, în condiţiile în care avem Cod galben”, ne-a spus viceprimarul Paşniciuc. El a mai completat că lipsa energiei electrice a afectat şi două ferme din comună, unde se foloseşte mulsul automatizat. „Oamenii se plâng de faptul că li s-a stricat mâncarea din frigidere. Noi am defrişat o parte din vegetaţia care atinge firele electrice, dar nu putem interveni peste tot. Aceste acţiuni ar trebuie să le facă E.ON, împreună cu primăriile”, a mai completat viceprimarul.
Delăsare din partea E.ON
Ieri au fost anunţate şi alte avarii la instalaţiile electrice din judeţ, în localităţile Ruşi – Mănăstioara, Dumbrăveni, Fântâna Mare, Rădăşeni, Adâncata. Toader Ilarion, din Dumbrăveni, ne-a spus că de luni nu mai are energie electrică. „În urma unei furtuni, postul de transformare a cedat şi au rămas peste 60 de familii fără curent. Mai sunt şi alte zone din comună unde oamenii au rămas în beznă. Oricum, în zona noastră, transformatorul cedează de fiecare dată când vine un vânt mai puternic. Cei de la E.ON să rezolve mai repede problema. Nu ştiu, să schimbe transformatorul, să facă ce-or ştii, dar să remedieze definitiv problema. Mi se pare o delăsare din partea lor”, a completat bărbatul din Dumbrăveni.
Reprezentant E.ON: „Accesul echipelor şi al utilajelor în unele zone a fost dificil”
În ziarul de ieri am prezentat situaţia locuitorilor din Rădăşeni, care se plâng de faptul că nu pot să folosească aparatura electrică, frigiderele, maşinile de spălat, calculatoarele, din cauza tensiunii scăzute în reţea.
În casele oamenilor becurile luminează cam cât o lumânare. Problemele au apărut încă de vineri, când, pentru câteva ore, oamenii nu au avut curent electric, după o furtună puternică. La revenire, tensiunea din reţeaua electrică s-a dovedit a fi foarte mică. Oamenii sunt nemulţumiţi pentru că ei plătesc kw-ul la acelaşi preţ ca cei care au tensiunea de la reţea în limitele normale.
Echipele de intervenţie ale companiei E.ON, ne-a spus purtătorul de cuvânt al E.ON România, Sorin Munteanu, „au fost suplimentate şi au intervenit pentru remedierea avariilor. Cu toate că, urmare a condiţiilor meteo defavorabile, accesul echipelor şi al utilajelor în unele zone a fost dificil, la această oră alimentarea cu energie electrică a fost reluată în toate localităţile afectate. La acest moment se mai înregistrează doar deranjamente izolate”.
(29 iun 2011, 15:34:10