Un sfert dintre abonaţii E.ON din comuna Rădăşeni se plâng de faptul că nu pot să folosească aparatura electrică, frigiderele, maşinile de spălat, calculatoarele, din cauza tensiunii scăzute în reţea. În casele oamenilor becurile luminează cam cât o lumânare. Problemele au apărut încă de vineri, când, pentru câteva ore, oamenii nu au avut curent electric, după o furtună puternică. La revenire, tensiunea din reţeaua electrică s-a dovedit a fi foarte mică. Oamenii sunt nemulţumiţi pentru că ei plătesc kw-ul la acelaşi preţ ca cei care au tensiunea de la reţea în limitele normale. Nereguli legate de calitatea curentului electric livrat la preţuri tot mai mari au fost sesizate în mai multe comune sucevene (Adâncata, Fântâna Mare, Rădăşeni).
Becul luminează ca un opaiţ
Safta Pintilie ne-a spus că de sâmbătă, de la orele amiezii, nu poate folosi frigiderul, televizorul, maşina de spălat. „Pentru că tensiunea este foarte mică, becul luminează ca un opaiţ, mi-a fost frică să mai ţin celelalte aparate electrice în priză, pentru a nu se strica când vine tensiunea mai mare, la un şoc. Am încercat să deschid frigiderul şi nu porneşte. Mi-e frică să nu se strice ce am prin el”, ne-a spus femeia, care s-a plâns şi de faptul că tocmai a plătit o factură de peste 100 de lei, „şi nu mi se pare omeneşte să dau bani pe curent aşa slab, că oricum este scump”. În aceeaşi situaţie se află şi Gheorghe Pintilie, un bătrân în vârstă de 86 de ani, care de frică să nu „ardă” aparatura electrică, nici nu îndrăzneşte să le încerce dacă funcţionează sau nu.
Li se strică mâncarea
Oamenii ne-au povestit că, în urmă cu o săptămână, transformatorul care alimentează peste 200 de abonaţi a luat foc. Speriaţi, ei au sunat la 112, pentru a semnala incidentul. După ce pompierii au stins focul, reprezentanţii E.ON au intervenit şi au remediat problema, într-un timp relativ scurt. Se pare că a fost vorba de un fulger care a atins transformatorul. „Vineri la amiază a venit o ploaie cu vânt. S-a oprit curentul. A revenit sâmbătă după-amiază, pentru circa jumătate de oră, şi duminică, între orele 9:30 şi 17:00. Când şi-a revenit, am observat că este foarte slab. Abia pâlpâie un bec, nicidecum să meargă frigiderul şi lada frigorifică. Ni se strică mâncarea. Duminică a fost cineva de la E.ON, s-a uitat la firele electrice care trec pe la noi prin curte şi a plecat”, ne-a explicat Paraschiva Panţiru. În cazul în care problema nu se rezolvă urgent, oamenii se întreabă cine îi va despăgubi pentru aceste neajunsuri?
Vinovaţii fără vină... transformatoarele şi vegetaţia
Viceprimarul comunei Rădăşeni, Ion Todirică, ne-a spus că în comună au mai fost probleme cu întreruperile de energie electrică, mai ales atunci când este vânt puternic. „Noi avem vegetaţie în toată comuna. Nu pot eu să intru şi să tai crengile din jurul firelor. În primul rând, trebuie intrat în curtea omului şi apoi cei de la E.ON trebuie să întrerupă curentul electric. Ei trebuie să întreţină reţelele electrice. Avem două transformatoare care nu fac faţă numărului mare de consumatori. Scade tensiunea. Vedem la calculatoare. Sunt probleme de vreo două, trei luni”, a spus viceprimarul comunei Rădăşeni.
Vremea, bat-o vina!
Printr-un comunicat de presă, reprezentanţii E.ON România, Departamentul de Comunicare şi Relaţii Publice, ne-au anunţat că la baza incidentelor de la Rădăşeni a stat vremea nefavorabilă.
„Condiţiile meteo defavorabile din ultimele zile au provocat mai multe avarii la reţelele de electricitate din judeţul Suceava, fiind afectată alimentarea cu energie electrică în mai multe zone ale judeţului.Echipele de intervenţie ale companiei noastre au fost suplimentate şi au intervenit pentru remedierea avariilor. Cu toate că, urmare a condiţiilor meteo defavorabile, accesul echipelor şi al utilajelor în unele zone a fost dificil, la această oră alimentarea cu energie electrică a fost reluată în toate localităţile afectate.La acest moment se mai înregistrează doar deranjamente izolate. Echipele noastre acţionează în continuare pentru remedierea acestora, astfel ca reluarea alimentării să poată fi făcută cât mai repede posibil”, reiese din comunicatul E.ON.
(28 iun 2011, 13:55:18