Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 21 iun 2011 - Anul XVI, nr. 144 (4742)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Jenant

Tren internaţional, blocat în judeţ după ce motorul locomotivei a luat foc

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Trenul internaţional care face legătura între Varna (Bulgaria) şi Minsk (Belarus) a rămas blocat între staţii pe raza judeţului Suceava după ce motorul locomotivei a luat foc. S-a întâmplat joia trecută, la scurt timp după intrarea trenului în ţară, pe la punctul de trecere a frontierei din Vicşani. Sesizând că motorul locomotivei a cedat, într-o zonă de urcare, mecanicul a oprit imediat şi a cerut ajutor, astfel că incendiul a fost lichidat de angajaţii CFR cu mijloacele de stingere din dotare. La faţa locului au ajuns şi poliţişti de la „Transporturi Feroviare” şi poliţişti de frontieră, care au asigurat zona. Incendiul nu a lăsat victime în urmă şi nici pagube foarte mari, însă grav este că problema apărută nu este deloc o surpriză pentru specialiştii CFR şi s-ar putea repeta oricând.

 

Locomotivele diesel vechi ce nu fac faţă garniturii internaţionale

Surse bine informate au precizat că tractarea acestui tren internaţional este o adevărată piatră de încercare pentru CFR. Fiind sezon estival, garnitura are în componenţă un număr mare de vagoane. Din informaţiile pe care le avem, joia trecută trenul avea nu mai puţin de 14 vagoane. De la intrarea în ţară prin Vicşani şi până la Dărmăneşti linia ferată nu este electrificată, astfel că vagoanele trebuie tractate de  locomotive locale diesel. 

Din păcate, starea acestor locomotive vechi este foarte proastă, iar tractarea unui tren format din atât de multe vagoane este mult peste capacitatea motoarelor acestora. În cazul incidentului de joi, motorul uneia dintre ele pur şi simplu nu a mai făcut faţă, s-a supraîncălzit şi a luat foc.

Două zile mai târziu, sâmbătă, o altă locomotivă diesel care se îndrepta spre punctul de trecere a frontierei Vicşani, de această dată fără vagoane, s-a defectat, situaţia tinzând să devină critică pentru CFR.

În această perioadă, două trenuri internaţionale tranzitează judeţul Suceava. Este vorba de cel care face legătura între Varna şi Minsk, precum şi de trenul Moscova-Sofia.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Tren internaţional, blocat în judeţ după ce motorul locomotivei a luat foc.
 Vizualizări articol: 721 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.67/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.7 din 3 voturi
Tren internaţional, blocat în judeţ după ce motorul locomotivei a luat foc3.753

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Multumim... trimis de
(21 iun 2011, 15:56:33
...pentru stire!

Cât despre trenul greu de "14 vagoane" venit de la ruşi, acele surse care v-au informat, domnule Florin Paiu, s-au exprimat superficial. Dar când au câte 30-40 de cisterne (1500-2000 de tone) în spate cum se pot descurca, iar la cele 7-800 sute de tone, cât ar implica un internaţional de 14 vagoane, nu se poate? Pentru că, aşa cum spune şi AFER (Autoritatea FeRoviaRă Română) şi OIFR (Organismul de Investigare FeRoviaR Roman) şi toţi mecanicii din exploatare de nenumărate ori: LIPSA reviziilor temeinice, LIPSA ordinii şi curăţeniei la partea de motoare electrice, cablaje, lubrifiere etc. duce la incendii, la defectări pe parcurs, la întârzieri etc., lucru de NEACCEPTAT pe vremea de aur a CFR-ului...

Dar nu că e greu trenul şi că el reprezintă "piatră de încercare". Asta e blasfemie la adresa Sulzer Brothers. Cred că se întorc în pământ dacă ar auzi că locomotivele lor "iau foc" din cauză că un tren de 14 vagoane ruseşti de călători pun probleme unei locomotive ce fuge grăbit pe căile noastre ferate de peste 50 de ani cu mii de tone în spate...

Eu cred că acestor trenuri trebuie să li se ofere locomotive moderne... e un tren internaţional, totuşi. Este o carte de vizită a României în faţa oaspeţilor pe care îi primim zi de zi... Ce, trebuie să păţească Doamne fereşte vreun rus sau un bulgar ceva ca să se sezieze ministrul şi să se dea bani pentru revizii?? Mereu trebuie să se vadă efectul şi apoi să fie tratată cauza?? Poate se sesizează domnul Flutur sau alţi oameni care au putere să comande 2-3 locomotive noi-nouţe şi să ofere turistului sau afaceristului rus asigurarea că ajunge teafăr la destinaţie...

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei