Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 14 iun 2011 - Anul XVI, nr. 138 (4736)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

Infrastructură la pământ

Zeci de poduri stau să cadă prin tot judeţul

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Infrastructura din judeţul Suceava este găurită ca un şvaiţer. Dacă drumurile ce trebuie refăcute însumează sute de kilometri, mari probleme întâmpinăm şi în cazul podurilor. O bună parte dintre acestea au durata de exploatare depăşită de ani buni şi doar faptul că au fost construite temeinic şi nu au fost supuse unor inundaţii mari a făcut să rămână încă în picioare. Mai grav este că aceste poduri se găsesc şi pe drumurile naţionale din judeţ. Administratorii drumurilor recunosc că au o problemă, dar că nu o pot rezolva în lipsa banilor.

 

Un sfert din poduri sunt „depăşite”, altele „îmbătrânesc” rapid

Din cele 175 de poduri aflate în inventarul celor două Secţii de Drumuri Naţionale din judeţ, de la Suceava şi Câmpulung Moldovenesc, un sfert trebuiau înlocuite de multă vreme. Mai exact, pe raza Secţiei de Drumuri Naţionale Câmpulung Moldovenesc sunt 18 poduri cu durata de exploatare depăşită, în timp ce pe Secţia de Drumuri Naţionale Suceava sunt 23 astfel de cazuri.

Din urmă, „îmbătrânesc” rapid şi alte poduri. Pe întreg judeţul, alte 53 de poduri au între 41 şi 50 de ani vechime, ceea ce înseamnă că în viitorul apropiat ar trebui să intre într-un amplu program de reparaţii capitale sau de înlocuire. Deocamdată, totul e la stadiul de constatare, pentru că banii necesari lucrărilor nu se întrezăresc de nicăieri.

 

„Podurile vechi nu corespund noilor standarde de proiectare”

Degradarea permanentă a podurilor ca urmare a vechimii şi ca urmare a calamităţilor naturale este un fenomen vizibil pentru şefii secţiilor locale de drumuri naţionale. Atât Andrei Cristian Huţanu, şeful SDN Suceava, cât şi Florin Anechiti, şeful SDN Câmpulung Moldovenesc, recunosc că situaţia nu este tocmai bună.

„Vechimea foarte mare a podurilor fără efectuarea lucrărilor de intervenţie, precum şi rămânerea lor în clasa de încărcare I pot conduce la înrăutăţirea stării cu trecerea în clasele IV şi V de stare tehnică, având drept consecinţă impunerea de restricţii de tonaj şi/sau viteză. De asemenea, podurile vechi nu corespund noilor standarde de proiectare uniforme promovate la nivel european prin EUROCOD-uri”, au arătat cei doi şefi ai secţiilor de drumuri naţionale din judeţul Suceava.

Lucrările de reparaţii, reabilitare şi înlocuire a podurilor care au durata de exploatare încheiată se pot realiza cu costuri enorme. Nimeni nu ştie exact care ar fi sumele necesare, iar specialiştii spun că estimările trebuie făcute punctual, de la caz la caz.

 

„Veteranul” podurilor, vechi de 116 ani

Din toată „garderoba” de poduri de pe drumurile naţionale din judeţ, o notă aparte face cel de la Dărmăneşti, de pe drumul european 85. Bolta de zidărie de peste pârâul Hătnuţa a fost ridicată în 1895, iar până acum a rezistat în condiţii foarte bune, în timp ce calea de rulare a fost consolidată în 1984.

Alte două poduri cu o vechime de aproape 80 de ani sunt cele de pe drumul european 576. Atât cel de peste râul Moldoviţa, de la Vama, cât şi cel de la Câmpulung Moldovenesc, peste pârâul Valea Caselor, au fost înlocuite anul trecut, iar în scurt timp trebuie recepţionate.

 

Restricţii de viteză ignorate pentru un pod vechi de 78 de ani

Un alt pod care s-a şubrezit de-a lungul anilor este cel de pe DN 29A, care traversează râul Siret în zona localităţii Zvoriştea. Edificat în 1933, podul a fost greu încercat de-a lungul timpului de viiturile de pe Siret. Tocmai din acest motiv, administratorii drumului au impus restricţii de circulaţie. Mai exact, autovehiculele care trec peste podul de la Zvoriştea ar trebui să circule cu o viteză maximă de 30 km/h, restricţie pe care nimeni nu o bagă în seamă. Asta înseamnă că podul se degradează mai rapid, iar o eventuală inundaţie ar putea genera probleme serioase, inclusiv care să ducă la închiderea circulaţiei rutiere.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Zeci de poduri stau să cadă prin tot judeţul.
 Vizualizări articol: 2701 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.80/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.8 din 5 voturi
Zeci de poduri stau să cadă prin tot judeţul4.855

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Pod trimis de
(14 iun 2011, 11:14:17
podul din Sucevita de pe Poiana Marului ,ce duce spre restaurant Sofia sta sa cada,e vai mama lui,anul trecut s-a facut o sesizare la primarie ,au venit au vazut au zis ca e OK,au pus un semn de restrictie de interzis peste 2 tone,ce a rezistat 3 zile si in anul asta trec camioane mari cu lemn intr-o veselie,doar traim in Romania nu?
2.   ROMANIA trimis de
(14 iun 2011, 11:30:13
ei in loc sa faca proiecte pentru a reabilita aceste poduri sau pentru a le inlocui ei pun restrictii e viteza si apoi se goara sa mai vina o viitura sa ia podul si poate`l ia cu totul si se inchide drumul. Cum dracu` alte tari cand vine vorba despre poduri, drumuri(autostrazi) tuneluri si alte chestii legate de transport rutier gasesc fonduri pentru a face tot ceea ce trebuie facut. Am trecut anul trecut Italia intr`un capat in altul si se fac lucrari la drumuri non-stop. Tuneluri peste tuneluri si poduri peste poduri si la noi nu sunt in stare sa faca un amarat de pod de 100-150 metri, iar acolo fac autostrada suspendata din cauza terenului. La noi se fac zeci sau chiar sute de kilometri de serpentine, ca daca te`ai uita dintr`un elicopter sau avion cat trebuie sa mergi de pe un munte pe altul t`i se face rau, de ce nu se ia ceea ce este bun din U.E. ? de incearca sa prosteasca oamenii care i`au votat si care o sa`i voteze in continuare???
Daca n`ai rovinieta la masina amenzi peste amenzi... si puncte de penalizare... dar daca se rupe asfaltul sub masina ta te intreaba de asigurare si nicidecum sa iti plateasca firma care se ocupa de intretinerea drumurilor sau a podurilor ? este normal asa ceva???
3.   MOE pdl! trimis de
(14 iun 2011, 17:53:23
Dezvoltare!
4.   Vatra dornei trimis de
(15 iun 2011, 15:24:33
Podul de peste raul Dorna, din zona Pietei si Autogarii din Vatra Dornei e si el gata de zile, parapetii stau sa cada...e facut de pe vremea imperiului austro-ungar

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei