Angajaţii administraţiilor finanţelor publice comunale din judeţul Suceava care vor fi desfiinţate începând cu mijlocul lunii iulie nu îşi vor pierde locurile de muncă. Anunţul a fost făcut de şeful Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Suceava, Petrică Ropotă, care a spus că în judeţ vor fi desfiinţate trei administraţii comunale, respectiv cele din Suceava, Fălticeni şi Rădăuţi. Petrică Ropotă a precizat că în cele trei unităţi îşi desfăşurau activitatea 31 de angajaţi, care urmează să fie redistribuiţi în cadrul altor structuri ale Finanţelor. „Locurile de muncă ale celor 31 de persoane nu sunt în nici un fel ameninţate. În judeţul Suceava sunt doar trei administraţii ale finanţelor publice comunale, iar principalele criterii care au stat la baza reorganizării au fost costurile prea mari de colectare a veniturilor raportate la un angajat, faptul că aceste unităţi nu aveau unitate de Trezorerie proprie, dar şi faptul că distanţele dintre sediile administraţiilor comunale şi cele municipale erau foarte mici”, a explicat directorul DGFP Suceava. Petrică Ropotă a mai adăugat că cei 31 de salariaţi vor avea posibilitatea de a opta pentru funcţiile publice vacante.
Ropotă: Contribuabilii nu vor fi afectaţi de această decizie
Şeful Finanţelor sucevene a spus că, în condiţiile în care distanţele dintre sediile administraţiilor financiare comunale şi cele municipale din cele trei oraşe nu erau foarte mari, contribuabilii nu vor avea de suferit. Asta în sensul că persoanele fizice şi cele juridice nu vor fi nevoite să parcurgă distanţe mari pentru a ajunge la unităţile care preiau atribuţiile administraţiilor comunale.
El a arătat că Administraţia Finanţelor Publice Comunale Suceava deservea un număr de 2.773 de contribuabili persoane juridice, unitatea din Fălticeni – 1.184 de persoane juridice, iar cea din Rădăuţi un număr de 2.217 persoane juridice. De asemenea, de la începutul acestui an, cele trei administraţii financiare comunale au deservit aproape 45.000 de contribuabili persoane fizice. „Prin măsura desfiinţării acestor unităţi s-a urmărit eficientizarea serviciului de colectare a veniturilor, scăderea numărului de şefi, dar şi reducerea cheltuielilor de întreţinere a sediilor în care funcţionau administraţiile finanţelor publice comunale”, a încheiat Petrică Ropotă.
( 9 iun 2011, 16:24:46
Domnule Ropota,mai verificati-va subordonatii ca astia va intrec cu averea si pe langa toate va face si institutia de rusine.