Nouă cetăţeni ai Republicii Moldova care se aflau într-un microbuz, îndreptându-se spre Italia, s-au oprit nefericit din drum pe raza judeţului Suceava, după un accident rutier. S-a întâmplat în noaptea de miercuri spre joi, în jurul orei 23.00, pe DN 2, în apropiere de Vadu Moldovei.
La volanul unei autoutilitare Mercedes Sprinter, tip 8+1, Gheorghe Zamă, în vârstă de 47 de ani, din Republica Moldova, care are şi cetăţenie română, intrase în ţară prin judeţul Iaşi şi, conform declaraţiilor sale, alesese drumul prin Suceava.
Accidentul s-a produs într-o curbă deosebit de periculoasă la stânga.
Din ancheta ofiţerilor de la Poliţia municipiului Fălticeni rezultă că şoferul a intrat cu viteză excesivă în curbă, cauză din care a pierdut controlul asupra direcţiei de mers. Microbuzul a părăsit carosabilul şi a lovit frontal un stâlp din beton. În urma impactului, maşina a fost grav avariată în partea din faţă.
Şase din cei nouă pasageri ai maşinii erau răniţi la sosirea ambulanţelor şi a echipei de Descarcerare a Pompierilor. Printre aceştia şi un copil în vârstă de zece ani, care era în maşină cu tatăl său. Minorul a fost diagnosticat cu leziuni uşoare, în timp ce ceilalţi cinci aveau răni grave (fracturi).
Curbă capcană pentru şoferii grăbiţi
Curba în care s-a produs acest accident poate deveni extrem de uşor capcană pentru şoferi. În acelaşi loc, la câţiva metri distanţă, în luna octombrie a anului trecut s-a mai produs un accident grav. Atunci, un şofer de tir din Ucraina, care transporta 15 tone de hexan, şi-a scăpat maşina de sub control, a ieşit în afara drumului şi a izbit un alt stâlp din beton din apropiere. Pe acel stâlp se afla un transformator electric, iar în urma impactului cisterna a luat foc. Au fost trei explozii succesive, corpul carbonizat al şoferului fiind găsit ulterior în cabină.
„Sectorul de drum pe care s-a produs accidentul este în afara localităţii, în curbă deosebit de periculoasă la stânga, având în vedere direcţia de deplasare a autovehiculului implicat în accident, sensurile de deplasare sunt separate de marcaj longitudinal continuu, curba este semnalizată corespunzător cu indicatoare <Limitare viteză 30 km/h>, <Depăşirea interzisă>, precum şi cu panouri succesive cu semnificaţia <curbă deosebit de periculoasă>, iar pe suprafaţa carosabilului sunt aplicate marcaje rezonatoare”, a declarat inspectorul principal Gabriel Panţiru, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Suceava.
Microbuzul standard al piraţilor din transportul internaţional de persoane
Despre producerea accidentului a fost informată şi Autoritatea Rutieră Română (ARR), inspectorii de aici fiind cei abilitaţi să verifice şi să constate nereguli în transporturile de persoane de acest gen. Însă, deoarece maşina este una de tip 8+1, aceasta nu intră în categoria celor supuse autorizării în vederea transportului de persoane, prin urmare inspectorii ARR nu au putut face mare lucru.
De altfel, folosirea acestor maşini a devenit o adevărată modă printre cei care efectuează curse internaţionale pirat, tocmai pentru a fi evitate controalele ARR. Atunci când sunt traşi pe dreapta, pasagerii declară că sunt rude ori cunoştinţe cu şoferul, astfel că oamenii legii nu îi pot trage la răspundere pe cei care efectuează cursele.