Colegiul Tehnic “Samuil Isopescul” Suceava organizează în data de 28 aprilie a.c., începând cu ora 11.00, Conferinţa Internaţională “Ce semnifică Ştiinţa de a învăţa pe tot parcursul vieţii în învăţământul vocaţional şi tehnic”, ca rezultat al proiectului Leonardo da Vinci – Parteneriate cu tema “Literacy! A key competence in VET”, desfăşurat în perioada 2009-2011, în parteneriat cu Phantastische Bibliothek din Wetzlar, Germania,Berufliche Schule des Wetteraukreises - Nidda, Germania, şi Istituto Tecnico Commerciale “Archimede” - Modica, Italia.
La conferinţă vor participa 60 de persoane, cadre didactice, directori de licee, inspectori şcolari din judeţ, precum şi reprezentanţi ai partenerilor din Germania şi Italia. „Scopul conferinţei este diseminarea activităţilor şi rezultatelor proiectului, într-o formă inedită de workshop în data de 27 aprilie, ora 14:30. Astfel va fi analizat impactul proiectului pentru predarea-învăţarea în învăţământul vocaţional şi tehnic, în contextul pregătirii elevilor pentru piaţa muncii în UE, având în vedere nu doar învăţarea formală, ci şi cea nonformală, ca procese personale de învăţare de o importanţă vitală, aflate la baza învăţării pe tot parcursul vieţii”, a declarat Petru Carcalete, şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean.
Biblioteca virtuală, cea mai importantă realizare în urmă proiectului
Pe parcursul celor doi ani de proiect, începând cu octombrie 2009, au avut loc cinci întâlniri de lucru, în cadrul cărora s-au desfăşurat activităţi variate: vizite la instituţii reprezentative din ţările partenere, asistenţe la activităţi (curriculare şi extracurriculare), activităţi de formare etc.. „Pentru Colegiul Tehnic <Samuil Isopescul> o importanţă deosebită o are realizarea bibliotecii virtuale, care poate fi accesată de către orice doritor pe site-ul şcolii: www.samuilisopescu.ro. În prezent este în fază de finalizare, după o îndelungă activitate, un ghid pentru profesori, intitulat <Literacy Guidelines>, care va conţine descrierea competenţelor Literacy pe care elevii trebuie să le dobândească la sfârşitul liceului pentru a fi competitivi pe piaţa muncii din Europa, precum şi proiecte didactice, adaptate astfel încât să poată fi folosite de către orice profesor”, a precizat Petru Carcalete.