Mocăniţa din comuna suceveană Moldoviţa va “gâfâi” din nou pe singura line cu ecartament îngust funcţională în Bucovina. În perioada Sărbătorilor Pascale, mocăniţa de la Moldoviţa va circula în cadrul programului Parcursuri de agrement cu mocăniţa „Huţulca”.
Trenul de epocă va pleca din spatele Hotelului Oana din Moldoviţa, la orele 13.00 şi 15.00 şi va circula în fiecare zi, începând de sâmbătă, 23 aprilie 2011, până marţi, 26 aprilie 2011. Preţul unei călătorii pentru un parcurs de 13 km este de 10 lei, iar banii vor fi folosiţi pentru extinderea traseului şi întreţinerea acestuia.
Micul tren funcţionează datorită investiţiei unui om de afaceri austriac. Georg Hocevar, administratorul SC Calea Ferată Îngustă SRL Brad, este cel care a repus în funcţiune mocăniţa în 2005, după ce, timp de peste zece ani, a stat încremenită pe linie.
Calea ferată cu ecartament îngust de la Moldoviţa a fost construită de un proprietar de gater din München, Louis Ortiep, şi dată în folosinţă în anul 1888. Iniţial, traseul mocăniţei avea 23,9 kilometri, în decursul anilor s-au mai construit o mulţime de variante, astfel încât tot sistemul a ajuns, în anul 1987, cu înfiinţarea porţiunii Râşcovei – Râşca dreapta – Arsuri, la o lungime de 73 km. După 1995, cât timp mocăniţa nu a funcţionat, hoţii au furat o bună parte din şine şi traverse, ceea ce face ca lucrările de refacere a vechiului traseu să fie extrem de costisitoare.
Calea Ferată Forestieră Moldoviţa a fost una dintre cele mai spectaculoase linii forestiere din România, atât prin lungime şi profil al liniei, cât şi prin locomotivele şi vagoanele care deserveau linia odinioară.