Referitor la articolul ”Scandal în Consiliul Local între Donţu şi Harşovschi”, apărut în ediţia de vineri, 01.04.2011, pentru informarea corectă a opiniei publice doresc să publicaţi pe aceeaşi pagină şi în aceleaşi condiţii următorul drept la replică:
În şedinţa Consiliului Local Suceava, din data de 31.03.2011, pe ordinea de zi au existat două proiecte de hotărâre privind retragerea a două mandate de administrator a două asociaţii de proprietari unde, subsemnatul, am pus în discuţia Consiliului Local, după ce primarul a anunţat retragerea unui proiect de pe ordinea de zi, două chestiuni referitoare la legalitatea demersului şi la relaţia dintre primărie şi asociaţiile de proprietari.
Referitor la legalitatea demersului, opinia mea exprimată în Consiliul Local era că un atestat certifică calităţile profesionale ale persoanelor care doresc să practice această activitate şi este practic o diplomă eliberată, ca şi în cazurile altor calificări, spre exemplu, de contabil, electrician sau recepţioner. Opinez că pentru a retrage aceste calificări este necesară o hotărâre judecătorească fie în penal, fie în civil, de unde să rezulte în urma administrării unor probe şi a sentinţei unui judecător că acele persoane nu mai îndeplinesc condiţiile pentru exercitarea acestei activităţi. Altă soluţie nu există, în conformitate cu legea aplicabilă în această situaţie, pentru că altfel intrăm în sfera abuzului de drept.
Fără a susţine nici una din persoanele supuse procedurii de retragere a atestatului, care dacă au greşit trebuie să răspundă, dar în condiţiile legii, supun atenţiei fragmente din motivarea demersului primarului aflăm că “administratorul a scăzut de două ori din registrul de casă chitanţe în sumă 155,2 lei, chitanţa de 189,01 era trecută 89,01 lei şi că se decontează, cu ştersături, suma de 45,01 lei reprezentând încărcarea unui cartuş de imprimantă”. Evaluând, nu cred că este normal să retragi o diplomă pentru că au fost identificate nişte greşeli în activitatea unui administrator de imobil, ci consider că o instanţă trebuie să stabilească cât este greşeală şi cât este furt. Păstrând proporţiile, este ca şi cum ai retrage diploma de licenţă unui om pentru că factura de reîncărcare toner înregistrată de el în contabilitate are ştersături. Soluţia poate fi ori schimbarea administratorului prin hotărârea comitetului executiv al asociaţiei de proprietari, ori atenţie sporită când vă alegeţi administratorul asociaţiei, şi nu în ultimul rând urgentarea soluţiilor organelor în drept cu privire la aceste situaţii juridice.
A doua abordare a vizat relaţia dintre primărie şi asociaţiile de proprietari, care nu trebuie să însemne numai sancţiuni, amenzi şi intervenţii ale poliţiei locale asupra proprietarilor care participă la şedinţele asociaţiilor de proprietari. Această relaţie ar trebui să însemne scoaterea de la naftalină a solicitărilor cetăţenilor privind curăţenia între blocuri fără să plătească tarife ruinătoare, asfaltarea străzilor între blocuri la preţuri decente, rezolvarea problemei iluminatului între blocuri, rezolvarea problemei parcărilor în oraş, eliminarea prafului din cel mai prăfuit oraş din ţară, pavele montate numai acolo unde ne putem permite şi la preţul pieţei şi dacă s-ar reuşi ca să nu mai amenajeze un parc în acest oraş cu 13 miliarde de lei vechi şi s-ar putea opri şi iminenta concediere a 400 de oameni de la Termica ar fi chiar fantastic.
Faţă de această situaţie las la latitudinea cetăţenilor să aprecieze dacă se poate pune ştampila scandal pe iniţierea acestei dezbateri în Consiliul Local. Restul e can can.
Cu consideraţie,
Ovidiu Donţu