O expoziţie cu fotografii de la intervenţiile echipajelor SMURD din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Suceava va fi vernisată, miercuri, 30 martie, la Shopping City Suceava, manifestarea făcând parte din campania naţională „Redirecţionează 2% către SMURD”. Campania îşi propune organizarea de acţiuni de informare a cetăţenilor cu privire la posibilitatea direcţionării a 2% din impozitul pe venit pentru susţinerea activităţii Serviciului Mobil de Urgenţă Reanimare şi Descarcerare (SMURD), pentru achiziţionarea unui avion sanitar care să vină în sprijinul nevoilor cetăţenilor.
„Necesitatea unui astfel de aparat de zbor este ilustrată de numărul mare de misiuni executate cu un astfel de avion, închiriat însă la un preţ foarte mare – 58 de misiuni, dintre care 13 având ca pacienţi copii cu vârsta sub 6 ani”, se arată într-un comunicat al ISU Suceava.
În cadrul campaniei, a anunţat, ieri, purtătorul de cuvânt al ISU Suceava, locotenent colonelul Cristian Hociung, se vor organiza în fiecare sfârşit de săptămână, până pe 8 mai 2011, puncte de lucru şi de informare în incinta hipermarketului Real şi a Shopping City Suceava, care vor fi deservite, pe bază de voluntariat, de echipe mixte de paramedici de la ISU Suceava şi de voluntari de la Şcoala Postliceală Sanitară din municipiul reşedinţă de judeţ.
În judeţ, SMURD s-a înfiinţat în cadrul ISU, la 1 noiembrie 2008, cu echipaje formate din paramedici, dislocate în municipiile Suceava şi Vatra Dornei şi în oraşul Siret.