Firmele de pariuri sportive din judeţul Suceava au intrat în atenţia comisarilor pentru Protecţia Consumatorilor. În ultima luna, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor s-au înregistrat cinci reclamaţii care sesizau o serie de nereguli în activitatea unor firme de pariuri sportive, reclamaţii care, potrivit şefului CJPC Suceava, Elena Oanea, „s-au dovedit a fi întemeiate”.
Astfel, patru persoane au reclamat o societate unde se fac pariuri sportive. Cei patru cetăţeni au cumpărat pe data de 14 ianuarie bilete pentru campionatul de Snooker. În total, au fost cumpărate 88 de bilete, în valoare de peste 2.000 de lei.
Cetăţenii care au achiziţionat biletele au crezut, din lipsă de informaţii, că pariul lor este valabil pentru data de 16 ianuarie, când a avut loc finala unui astfel de campionat. De fapt, acest lucru a fost în intenţia lor, de a paria pentru data de 16 ianuarie. Ulterior, au constatat că, de fapt, biletele lor sunt pentru un campionat care urmează să se desfăşoare abia în luna aprilie.
„Verificând aspectele sesizate de consumatori s-a constatat că, în nici o formă, afişaj pe bilet, anexe la bilet, nu se ofereau clienţilor informaţii privind data de desfăşurare a evenimentului sportiv pentru care se făceau pariurile. Informarea nefiind clară, corectă şi precisă, s-a creat confuzie, consumatorii putând fi induşi în eroare”, a mai precizat Elena Oanea.
Operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională în cuantum de 3.000 de lei. Acesta a returnat clienţilor sumele pe biletele cumpărate.
Într-o altă situaţie, un cetăţean a reclamat că la o sală de jocuri de noroc nu sunt afişate instrucţiuni/regulamentul privind modul de desfăşurare a jocurilor, paşii pe care trebuie să-i parcurgă jucătorul şi nici moneda care se utilizează la jocuri. Din aceste motive se întâmpla ca, uneori, clienţii să piardă sume de bani.
Operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională în cuantum de 3.000 de lei şi s-a dispus măsura remedierii imediate a deficienţelor.