Conducerea Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Suceava a făcut un apel la firmele şi persoanele fizice care trebuie să depună declaraţia unică pentru contribuţiile sociale să nu lase pe ultima sută de metri această obligaţie.
Şeful DGFP Suceava, Petrică Ropotă, a precizat că termenul limită pentru depunerea declaraţiei unice 112 este data de 25 februarie 2011. Până în prezent, declaraţia a fost depusă doar de aproape 600 de firme, în condiţiile în care această obligaţie o au 10.179 de agenţi economici şi persoane fizice. Noua declaraţie poate fi depusă atât la sediul DGFP Suceava, cât şi prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, ceea ce presupune obţinerea certificatului digital de către cei care au obligaţia depunerii acestui document.
„Rugăm contribuabilii suceveni să obţină acest certificat digital, pentru depunerea online a declaraţiei, având în vedere că acest lucru este în interesul lor, economisind astfel mai mult timp”, a spus Ropotă. El a spus că la sediul DGFP din Suceava, contribuabilii au la dispoziţie 18 ghişee la care pot depune declaraţia unică.
„Biroul unic din instituţia noastră este deschis în totalitate pentru cei care trebuie să depună declaraţia unică, astfel încât contribuabilii să nu aştepte foarte mult timp. În acest sens, am pus la dispoziţia contribuabililor 18 ghişee unde poate fi depusă declaraţia unică, în condiţiile în care numărul minim calculat ca fiind necesar ar fi fost de zece ghişee”, a mai precizat Petrică Ropotă.
Declaraţia poate fi depusă online pe portalul e-Romania.ro
De precizat că declaraţia unică 112 privind contribuţiile sociale poate fi depusă online, pe portalul e-Romania.ro. Persoanele fizice şi juridice care au această obligaţie pot să depună declaraţia atât la sediile administraţiilor fiscale din judeţ, cât şi pe internet.
„Obligaţia de a depune o declaraţie corectă din punct de vedere legal aparţine numai şi numai contribuabililor. Ministerul Finanţelor Publice pune la dispoziţie programele de asistenţă, dar acestea nu pot conţine validări complete conform legii”, a spus directorul DGFP Suceava. Verificarea corectitudinii declaraţiei este un proces ulterior depunerii, care se desfăşoară pe serverele centrale. După depunerea prin internet sau la ghişeu a declaraţiei D 112, trebuie verificată starea declaraţiei accesând prin internet adresa: www.anaf.mfinante.gov.ro/StareD112”. În situaţia în care pe pagina de vizualizare a stării declaraţiei se afişează un mesaj cu erorile pe care le conţine documentul depus, trebuie ca, în termenul de depunere legal, să fie corectate toate erorile comunicate şi să fie reluat procesul de depunere a declaraţiei D 112.
Declaraţia 112 poate fi descărcată de pe websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, de la categoria Asistenţă Contribuabili/Programe utile. “Având în vedere durata validării declaraţiei, DGFP Suceava invită contribuabilii să nu amâne depunerea acestei declaraţii pentru ultimele zile, pentru a evita aglomeraţia la ghişee, suprasolicitarea sistemului informatic şi riscul depăşirii termenului de depunere”, a mai declarat Ropotă.
(17 feb 2011, 12:53:55
1. Desi pe siteul ANAF se specifica ca pentru inregistrarea cu certificat digital este necesara doar o procura notariala din partea administratorului, finantele de la sv mai solicita in plus si CERTIFICAT CONSTATATOR de la reg.comertului, ceea ce conduce la costuri suplimentare si timp pierdut pt obtinerea acestua.
2. Declaratiile ce se depun la ghiseu sunt primite numai daca sunt inregistrate pe CD. Inlocuierea brusca a dischetei cu CD-ul a dus la upgradarea calculatoarelor multor contabili. Cu toate ca fisierul respectiv ar incapea si pe discheta, functionarii nu primesc dischete chiar daca sunt dotati si cu cititor de discheta.
Eliminarea celor 2 conditii care nici macar nu sunt legiferate, ar duce la o debirocratizare mai substantiala.
Multumesc,