Venituri diminuate pentru o parte dintre angajaţii Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Suceava, care, din acest an, au pierdut o parte din drepturile băneşti.
Este vorba despre 59 de salariaţi ai instituţiei, funcţionari publici, pentru care primele de vacanţă, aşa numitul spor de prevenţie, şi al XIII-lea salariu au fost anulate începând cu 2011.
Ieri, directorul instituţiei, dr. Ludovic Abiţei, a arătat că veştile proaste nu se opresc aici, deoarece, spre finele anului, toţi angajaţii – funcţionari publici şi personal contractual - ar putea avea de suferit, având în vedere că bugetul din acest an este cu 17% mai mic decât cel din 2010.
„Sperăm că ne va veni o suplimentare de buget sau că ni se va permite, aşa cum am auzit că se intenţionează, să folosim veniturile proprii pentru plata salariaţilor. În caz contrar, lefurile angajaţilor rămân descoperite”, a spus medicul.
Deficit bugetar de 800.000 de lei
Şeful DSP a arătat că, în 2010, fondurile alocate au fost de 4,773 de milioane de lei, iar în 2011 de 3,964 de milioane de lei. Pe de altă parte, a spus Abiţei, din ianuarie anul acesta, cheltuielile instituţiei cu personalul au crescut ca urmare a aplicării majorării de 15%, aşa cum cere legea, ceea ce înseamnă la ora actuală un deficit de circa 800.000 de lei.
Direcţia de Sănătate Publică Suceava are 146 de angajaţi cu normă întreagă şi unul cu jumătate de normă. 59 dintre salariaţi sunt funcţionari publici, restul fiind personal contractual. Veniturile proprii ale instituţiei sunt realizate din diverse analize efectuate contra cost către terţi. Anul trecut, veniturile proprii au fost însă mai mici cu 12% faţă de 2009, din cauza unor modificări legislative.
(17 feb 2011, 18:45:05