Microbuzele de maxi-taxi private, care asigură transportul călătorilor în interiorul municipiului Suceava, vor fi din ce în ce mai puţine sau chiar vor dispărea cu totul. Contractul pe care îl are municipalitatea suceveană cu firmele private de transport public local din cadrul ATPL expiră în luna iunie, iar intenţiile conducerii Primăriei Suceava sunt departe de a-l prelungi pe alţi cinci ani, în aceleaşi condiţii.
“Ne-am fi dorit să nu mai apelăm la acest transport complementar, dar, din păcate, criza economică nu ne permite acest lucru. Contractul de transport public complementar este pentru un număr de 40 de microbuze ale operatorilor privaţi.
Când am venit primar erau 200 de microbuze şi era un haos pe străzi. Le-am redus la 40 şi acum voi propune Consiliului Local să le mai reducem cu 20”, a declarat, ieri, primarul Sucevei, Ion Lungu.
Planurile municipalităţii sucevene sunt de a dota parcul auto al TPL cu noi autobuze şi microbuze, care să acopere necesarul de transport public local suplinit în prezent cu maxi-taxi private.
“Astăzi, TPL are 33 de autobuze, să zicem noi, deşi unele dintre acestea au deja o vechime de cinci ani, şi ne dorim să schimbăm şi parcul de maxi-taxi al Primăriei Suceava, prin achiziţionarea altor mijloace de transport de gabarit redus.
Sunt solicitări să extindem liniile în cartierele noi ale Sucevei şi în Burdujeni Sat, unde nu este eficient transportul cu autobuze mari.
Criza economică ne-a dat planul peste cap, nu am reuşit să facem acest lucru şi mai avem de plătit încă rate la autobuzele achiziţionate anii trecuţi”, a recunoscut edilul sucevean, anunţând astfel faptul că achiziţionarea de noi mijloace de transport în comun va fi amânată pe un alt an.
Maxi-taxi-urile private, o afacere pe cale de dispariţie
Cu toate acestea, în trei ani, microbuzele de maxi-taxi private ar putea dispărea cu totul de pe străzile Sucevei, dacă societatea de transport public local (TPL) va fi dotată cu noi microbuze şi autobuze.
“În măsura în care este posibil, vrem să facem şi perioada de contractare cu ATPL mai mică, astfel încât, când va mai trece criza şi primăria îşi va permite să mai cumpere mijloace de transport, să putem renunţa total la transportul complementar”, a spus Lungu, evidenţiind faptul că maxi-taximetriştii privaţi urmează să fie traşi total pe dreapta, nu peste multă vreme.
Reprezentantul transportatorilor privaţi reuniţi în ATPL, Dumitru Tiperciuc, a spus că nu ştie de existenţa vreunui studiu din care să rezulte că transportul complementar, cu maxi-taxi, nu ar mai fi necesar, iar, pe de altă parte, a spus că, cu cât beneficiarii unor servicii au parte de mai multe oferte, au mai mult de câştigat decât atunci când există un singur furnizor de servicii.
(10 feb 2011, 11:26:59
Nu mai spun de biletul de 2 lei, de soferii prost educatio, etc. Iata cum inteleg cei doi martalogi sa elimine concurenta din transportul public local. Astept cu nerabdare sa interzica prelipceanul si transportul cu autoturismele personale. Atunci o sa circulam ca INDIENII !