Conducerea Serviciului Judeţean al Poliţiei Transporturi Feroviare Suceava a făcut o solicitare scrisă către CFR cu privire la necesitatea dezafectării şi demontării sectorului de linie ferată Gura Putnei – Nisipitu, care, închis după inundaţii, în 2008, a căzut de mai multe ori pradă hoţilor. Este vorba de 25 de kilometri de cale ferată ce străbat traseul Gura Putnei – Straja – Falcău – Brodina – Nisipitu, traseu care a fost distrus de inundaţii pe mai multe porţiuni, în iulie 2008.
În motivaţia cererii, poliţiştii au arătat că, foarte întinsă, linia străbate zone lungi de pădure, izolate, astfel că nu poate exista un control asupra infrastructurii rămase.
Pe ce se bazează această solicitare
Pe parcursul anului 2010 au existat trei furturi masive de cale ferată de pe acest tronson, hoţii acţionând în astfel de zone unde accesul este foarte dificil. Au fost însă şi furturi de alt gen, stâlpii de comunicaţie de lângă linie, din lemn, fiind şi ei retezaţi şi folosiţi, probabil, la încălzirea locuinţelor.
De altfel, despre o posibilă demontare a căii ferate de pe acest tronson se vorbeşte de mai multă vreme la CFR. În ultima perioadă, porţiuni de linie au fost demontate chiar de către angajaţi CFR, pentru a fi folosite pe alte tronsoane, unde existau avarii. Perspective ca această linie să mai fie refăcută şi redată traficului nu prea există, iar chiar dacă acest lucru s-ar întâmpla ar fi nevoie de o reconsolidare serioasă a terasamentului. În aceste condiţii, dezafectarea actualei linii şi conservarea ei într-un depozit este o soluţie pentru ca hoţii să nu mai descompleteze infrastructura.
Decizia va fi luată de CFR
„În judeţul nostru există mai multe sectoare de linie ferată închise, însă această porţiune are un caracter special, din cauza zonelor izolate prin care trece. Există personal CFR care are atribuţia de a patrula această linie, însă este greu ca întreaga zonă să fie periodic acoperită. Noi am făcut această solicitare, însă decizia va aparţine CFR”, a declarat comisarul-şef Florin Catană, şeful Serviciului Judeţean al Poliţiei Transporturi Suceava.
Până când apele au adus dezastrul, această linie era ultima parte a traseului pe care circula trenul personal care pleca din Suceava, trecea prin Dorneşti şi Rădăuţi şi la Gura Putnei se despărţea în două, o garnitură îndreptându-se spre Putna, iar alta spre Nisipitu. Inundaţiile din vara acestui an au afectat şi acestea calea ferată, pe mai multe porţiuni, astfel că timp de câteva luni de zile trenul personal Suceava – Putna nu a circulat deloc. În urma lucrărilor de refacere efectuate în toamna lui 2010, s-au reluat cursele până la Putna.