Automitric, unicul distribuitor Volkswagen în judeţul Suceava, a adus pe piaţa suceveană noile modele Passat şi Passat Variant.
După cum a precizat directorul de vânzări al Automitric, Marius Corduneanu, deşi la exterior noul model Passat nu diferă foarte mult de precedentul model, cele mai importante modificări au fost făcute la dotările tehnice şi în interiorul maşinii. El a arătat că schimbările majore au apărut în special la gama de motorizări.
Astfel, noul model Passat poate fi achiziţionat în trei variante de echipare, Trendline, Comfortline şi Highline, eventualii cumpărători având de ales între zece tipuri de motoare, cu o putere de la 105 la 300 de cai putere.
Cei care doresc să achiziţioneze noul model Passat pot alege între motoarele pe benzină 1.4 TSI – 122 CP, 1.8 TSI – 160 CP, 2.0 TSI - 210 CP şi 3.6 TSI 4Motion – 300 CP, sau între cele pe motorină, 1.6 TDI – 105 CP, 2.0 TDI DPF şi 2.0 TDI DPF 4Motion – 140 CP, precum şi 2.0 DPF şi 2.0 TDI DPF 4Motion – 170 CP.
Marius Corduneanu a explicat că în ceea ce priveşte randamentul şi durabilitatea, noul Passat dispune de cele mai eficiente tehnologii realizate de Volkswagen, astfel încât emisiile de dioxid de carbon s-au redus semnificativ pentru fiecare tip de motorizare, comparativ cu modelul anterior.
„Noile tehnologii au dus la consumuri care, la această clasă, până nu demult, erau de domeniul fantasticului. Sunt motorizări care propulsează această maşină cu 4 litri la o sută de kilometri. De asemenea, randamentul acestor motoare şi consumul la care s-a ajuns au făcut ca emisiile de dioxid de carbon pe kilometru să atingă şi ele nişte valori pe care nici unele modele hibrid nu le au, începând de la 109 grame de dioxid de carbon pe kilometru”, a mai declarat directorul de vânzări al Automitric Suceava.
Ultimul model de Passat are dotări de ultimă generaţie
La capitolul dotări, noul Passat este singurul model din clasa sa care dispune de un sistem de recunoaştere a nivelului de oboseală a şoferului, prin care acesta este avertizat să facă o pauză de condus atunci când este cazul.
Noul Passat dispune de sistemul de asistenţă la parcare de ultimă generaţie „Park Assist 2.0”, care detectează spaţiile de parcare paralele, precum şi pe cele perpendiculare. Sistemul conduce maşina, din mai multe mişcări, chiar în şi din spaţiile de parcare mai mici, respectiv lungimea maşinii + 80 de centimetri, şoferul trebuind să acţioneze doar frâna şi acceleraţia.
De asemenea, noul model Passat dispune şi de funcţia automată de reglare a distanţei, ACC cu sistem de monitorizare a vecinătăţii „Front Assist” şi cu funcţia de frânare de urgenţă.
Marius Corduneanu a mai spus că noul model dispune şi de funcţia de reglare dinamică a luminilor de fază lungă „Dynamic Light Assist”, precum şi de sistemul „Start – Stop”, prin care motorul este oprit atunci când maşina este oprită la semafor.
Nu în ultimul rând, Marius Corduneanu a arătat că o maşină cu acelaşi nivel de echipare este cu aproximativ 1.500 de euro mai ieftină decât modelul precedent al Volkswagen Passat.
El a mai arătat că de la lansarea modelului Passat, în 1973, în întreaga lume au fost vândute peste 15 milioane de exemplare.