Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 24 ian 2011 - Anul XVI, nr. 18 (4616)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Puncte negre

„Harta” celor mai periculoase treceri de pietoni din Suceava

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Cele mai recente analize statistice ale Poliţiei Rutiere arată că în municipiul Suceava marea problemă o reprezintă accidentele în care victime cad pietonii. Practic, deşi per total numărul accidentelor este în scădere, cele în care şoferii lovesc pietoni aflaţi în traversare se menţin la un nivel ridicat. În baza unei analize statistice, poliţiştii de la Circulaţie au întocmit şi un clasament al celor mai periculoase treceri de pietoni din municipiul reşedinţă de judeţ.

 

După cum ne-a declarat comisarul-şef Laurenţiu Hermeniuc, şeful Biroului Rutier Suceava, în 2010, în municipiul Suceava s-au produs 161 de accidente cu victime, soldate cu trei decedaţi, 33 de răniţi grav şi 155 de persoane rănite uşor. Din cele 161 de accidente, un număr de 94, reprezentând un procent de 58,4%, au fost accidente în care au căzut victime pietoni. Comparativ cu 2008 şi 2009, acest procent este mai ridicat, ceea ce înseamnă că accidentele cu victime pietoni reprezintă o pondere din ce în ce mai mare.

Există din fericire şi veşti bune. În 2010, doar unul dintre accidentele în care au fost implicaţi pietoni a fost mortal, în general evenimentele rutiere de acest gen soldându-se doar cu răniţi uşor.

 

Străzile cu cele mai multe accidente pe treceri de pietoni

Din cele 94 de accidente din 2010 în care au fost implicaţi pietoni, 40 s-au produs pe locurile marcate pentru traversare. Restul au fost accidente după traversări neregulamentare ale pietonilor ori, în câteva cazuri, după ce şoferii au dat înapoi fără a se asigura, au pierdut controlul asupra direcţiei de mers sau au fost duşi în eroare de semnalizările rutiere defectuoase.

Revenind la accidentele pe treceri de pietoni, opt dintre acestea s-au produs pe bulevardul George Enescu, şapte pe strada Ana Ipătescu (pe trecerile de pietoni de la BNR, staţie Bancă şi Bibliotecă) şi patru pe strada Ştefan cel Mare (pe trecerile de pietoni de la Policlinică, Tribunal şi Bucovina). De asemenea, patru accidente s-au mai produs pe locurile marcate de pe Calea Obcinilor, iar trei pe bulevardul 1 Mai, de la Spital la Primărie, inclusiv pe locul marcat din faţa IPJ Suceava.

 

Cele mai periculoase treceri de pietoni

Practic, aceste cifre contabilizate pe porţiuni de drum, duc la concluzia că în municipiul Suceava există trei zone cu treceri de pietoni ce se dovedesc periculoase. În primul rând, succesiunea de trei treceri de pietoni din faţa Palatului de Justiţie, Bucovina şi apoi BNR reprezintă adesea o capcană. Există şi explicaţii logice pentru această situaţie. Pe porţiunea de drum unde se găsesc aceste treceri de pietoni nu apar blocaje în trafic decât în situaţii extreme, drumul fiind în aliniament, astfel că şoferii circulă cu viteză destul de ridicată. Apoi, cele trei treceri de pietoni nu sunt amenajate cu semafoare, „cocoaşe” sau insule între sensurile de mers, condiţii în care riscul de producere a unui accident este şi mai ridicat.

Multe accidente s-au mai produs anul trecut şi pe bulevardul George Enescu, cu precădere pe trecerile de pietoni care nu sunt în intersecţii cu semafor. Este vorba de trecerile de pietoni din apropiere de intersecţia cu Calea Obcinilor şi de trecerile de pietoni din zonele „Belvedere” şi „Bebeluş”.  

 

Soluţiile poliţiei pentru limitarea accidentelor pe trecerile de pietoni

„Concluzia clară care reiese din statistici este că la trecerile de pietoni cu amenajări avem un număr nesemnificativ de accidente. Din punctul nostru de vedere, al Poliţiei, separarea sensurilor de circulaţie şi amenajarea de insule pentru traversarea în două etape ori amplasarea de semafoare cu acţionare manuală ar fi necesare la fiecare trecere de pietoni”, a precizat comisarul-şef Laurenţiu Hermeniuc.

Un bun exemplu în susţinerea acestor argumente este situaţia statistică privind accidentele petrecute pe trecerile de pietoni de pe Calea Unirii a Sucevei, din centrul oraşului spre cartierul Burdujeni. Deşi pe această lungă porţiune de drum sunt foarte multe locuri marcate, în 2010 s-au produs doar patru accidente, din care doar unul grav. Comparativ, în anii trecuţi, pe această lungă porţiune de drum erau cele mai multe accidente.

Explicaţia poliţiştilor este simplă: separarea sensurilor de mers prin mult contestatele scuaruri a dus la scăderea numărului de accidente, atât în general cât şi în ceea ce priveşte trecerile de pietoni.

Extinderea amenajărilor rutiere (insule pentru traversare în două etape ori semafoare de tipul celor acţionate manual) la toate trecerile de pietoni se loveşte însă de un impediment binecunoscut: fondurile insuficiente.

 

Tragediile de pe şosele, în scădere

Dacă accidentele cu pietoni sunt o problemă atât la nivel de municipiu reşedinţă de judeţ, cât şi în întreg judeţul, se poate spune că 2010 a însemnat o importantă reducere a tragediilor de pe şosele.

După cum a precizat comisarul-şef Laurenţiu Hermeniuc, în municipiul Suceava şi în cele 22 de comune arondate Poliţiei municipiului Suceava, în 2010 s-au produs 320 de accidente cu victime, în scădere cu 46 faţă de 2009. Cel mai important, numărul decedaţilor s-a redus. Dacă în 2009, în accidente, muriseră 36 de oameni, anul trecut sau înregistrat doar 17 decese.

„Suntem mulţumiţi de faptul că am reuşit să reducem numărul accidentelor, situaţia din 2010 este încurajatoare şi credem că este şi un efect al numeroaselor acţiuni de control în trafic desfăşurate de lucrătorii noştri”, a precizat comisarul-şef.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului „Harta” celor mai periculoase treceri de pietoni din Suceava.
 Vizualizări articol: 914 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 4 voturi
„Harta” celor mai periculoase treceri de pietoni din Suceava5.054

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Solutie trimis de
(24 ian 2011, 12:11:57
Inca de prin anul 2000 am vazut in strainatate niste culoare in forma de L facute din bara de inox la trecerile de pietoni cu pe artere late unde se circula cu viteza si pericolul de accidente este mai mare.Astfel pietonul pentru a putea traversa strada trebuie sa se incadreze in acel scuar, sa faca un unghi la 90 grade si nu mai poate traversa in viteza stilul "aruncat in fata masinii" . Soferii ar incetini din timp cand ar vedea pietonii incadrati in acel scuar.Cel putin pentru trecerea din fata Tribunalului unde desi numarul de pietoni ce trec pe acea trecere este mic am vazut destule accidente.Ar merita de incercat macar acolo si sunt sigur ca ar scadea considerabil nr lor.
2.   Dap trimis de
(24 ian 2011, 12:21:51
Trecerea asta de pietoni imi trezeste amintiri neplacute. Am avut nefericita ocazie, acum cativa ani, de a "saruta" asfaltul datorita unui sofer grabit. Ii multumesc lui Dumnezeu ca nu s-a intamplat nimic grav si ca a fost totul bine.
3.   Buna trimis de
(24 ian 2011, 12:31:18
ar trebui busa delimitari de viteza(linii) si panta
4.   Putina gandire trimis de
(24 ian 2011, 12:58:50
Din trecerile de pietoni de la Palatul de Justitie si Bucovina ar putea ramane doar una la mijlocul distantei dintre cele doua (care oricum sunt prea aproape).Asa ca impreuna cu cea de la BNR ar fi doar doua , deci mai putine fonduri pentru semaforizare.Ganditi domnilor responsabili de traficul din Suceava !!! Apropo si in zona Carrefour in loc sa se foloseasca pasajul subteran(daca nu o fi demolat si ala) exista un semafor idiot cu buton care blocheaza traficul, de obicei pentru a trece o persoana facand zeci de soferi care abia au plecat de la semafor sa opreasca iar!
5.   Intrebare trimis de
(24 ian 2011, 13:49:50
Pt. TORA De ce trebuie sa ocolesc eu pentru a face pe plac soferilor vitezisti?
Trecerea subterana se transformase in WC public, chiar daca se va reabilita aceiasi soarta va avea (la asata ne pricepem) plus ca nu functiona canalizarea. Dar ce facem cu trecerea de la Bazar spre Mall? Cred ca niste pasarele ar fi mai eficiente si nu ar deveni nici depozite de mizreii.
5.1  RE: Intrebare trimis de
(24 ian 2011, 15:08:54
In comentariul meu nu era vorba de soferii "vitezisti"(categorie din care nu fac parte) ci de fluidizarea traficului , pentru soferii "vitezisti ar trebui instalate camere de supraveghere ca in tarile civilizate(nu e cazul Romaniei,cu atat mai putin al mun.Suceava). Pe trecerea de pietoni Bazar- Mall trec f multe persoane si ideea cu pasarelele ar fi buna daca ar urca cineva pe ele, daca ar fi curatate iarna si daca nu ar pleca vreun sofer de transport agabaritic cu tot cu ele.Pasajele subterane sunt o solutie prin "lumea buna" ca sa nu mai vb ca nu am vazut nicaieri decat la noi ca pietonii si soferii sa aiba verde la semafor in acelasi timp (ex. Marasesti ,Hotel Bucovina...),pietonii trebuind sa alerge pe trecere din cauza masinilor ce vireaza dreapta sau stanga.
6.   Mai sunt soferi educati? trimis de
(24 ian 2011, 17:38:53
Sunt din ce in ce mai rari soferii cu bun simt, cu rabdare, la trecerea pentru pietoni.
Stau unii si asteapta civilizat, de-ti vine sa-i saluti, sa-i multumesti ca sunt civilizati…
Incolo, fel de fel de ornologi trec ca vintul, si mai nou, femeile, nici ele, nu mai au rabdare…
6.1  RE: Mai sunt soferi educati? trimis de
(24 ian 2011, 18:15:52
Lasati , va rugam ....ca mai sunt si unii care admira peisajului in timp ce trec strada , sau caaaaaascaaaaa gura pe sus si uita ca sunt pe trecerea de pietoni.
7.   Needucati trimis de
(24 ian 2011, 18:37:18
Asa este, cum spunea cineva mai sus pietonii din Romania nu sunt educati sa traverseze regulamentar, majoritatea NU SE ASIGURA (!) cand pasesc pe trecerea de pietoni, sunt neatenti , iar daca-i apostrofezi iti arata ca jos este marcaj!
Nu mai spun la ce pericol se expun si te expun si pe tine , cei care traverseaza din lateral, sau in fuga.
Ca sofer trebuie clar sa reduci viteza in preajma trecerilor de pietoni si sa anticipezi urmatoarea miscare a celui ce se afla pe trotuar.
Nu spun ca soferi de toata jena n-ar exista....
8.   PROASTASATULUI trimis de
(24 ian 2011, 18:57:39
@SPINU
Din ce dicţionar ai scos cuvântul ăsta - vitezist? Să nu-mi spui că din cel de neologisme căci se refera la alergatorul la o proba de viteza din sport. Deci soferul îşi lasă frumuţel maşina în curte la matale şi o ia la trap prin târg ca sa-ţi confirme logica!
Dacă inlocuieşti termenul cu " vitezoman" atunci să ai grijă sa ştergi şofer ca să nu faci bunătate de pleonasm de care or să râdă si curcile.
9.   Comentariu trimis de
(25 ian 2011, 09:29:51
Eu sunt de parere ca, in primul rand, ar trebui inlaturate reclamele de pe stalpii de pe marginea drumului. Ca sa sti ca e trecere de pietoni trebuie sa vezi indicatorul, sa-ti sara in ochi. De la distanta. Nu trebuie sa-l cauti printre reclame.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei