Programul Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava, care a fost sistat parţial săptămâna trecută, după ce unul din serverele centrale ale instituţiei a cedat, revine de azi la normal.
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Lucian Duţă, a anunţat ieri că problemele la sistemul informatic au fost rezolvate, baza de date nu a fost afectată, iar remedierea problemelor nu a presupus costuri suplimentare.
Defecţiunea a dus la formarea de cozi interminabile la ghişee
La Suceava, activitatea Casei de Asigurări de Sănătate a fost parţial suspendată din cauza defecţiunii survenite miercuri la unul dintre serverele centrale.
Angajaţii instituţiei s-au văzut în imposibilitatea de a mai elibera adeverinţe de asigurat pentru toate categoriile de persoane. Singurii care au putut primi acest document au fost pensionarii şi coasiguraţii de pensionari cu limită de vârstă, care se regăseau în baza de date a CAS. Ceilalţi suceveni care au avut nevoie de adeverinţe de asigurat au fost rugaţi să revină ulterior, când se va debloca sistemul informatic. Defecţiunea apărută miercuri la serverul central nu a afectat activitatea de încasare a contribuţiilor derulată de CAS Suceava, însă a dus la formarea de cozi interminabile la ghişeele instituţiei.
Oficialii CNAS: ”Softul a fost ţinta atacurilor unor hackeri”
Activitatea caselor de asigurări de sănătate din ţară a fost suspendată total sau parţial, săptămâna trecută, pentru remedierea problemelor apărute la Sistemul Informatic Unic Integrat, care a cedat la mai puţin de o lună de la inaugurarea festivă, la care a participat şi preşedintele Traian Băsescu.
Oficialii instituţiei au declarat că softul este cel mai performant sistem informatic folosit la ora actuală la noi în ţară şi a fost ţinta atacurilor unor hackeri. Lansat la sfârşitul anului trecut, softul permite stocarea completă a informaţiilor medicale, la nivelul întregii ţări.