Curtea Poliţiei de pe strada Oituz, locul în care sunt aduse de regulă maşinile implicate în accidentele grave produse în zona Sucevei, a devenit supraaglomerată în ultimele săptămâni. Maşini contorsionate până la o limită greu de imaginat, adunate la un loc, oferă un peisaj de groază pentru trecători. Puţini sunt cei care nu se opresc să se minuneze şi să se întrebe dacă a scăpat cineva din cumplitele accidente.
În momentul de faţă la Poliţie se găsesc mai mult de zece maşini implicate în accidente.
Atrage atenţia în mod deosebit ceea ce a mai rămas dintr-un autoturism Fiat Panda. Practic, partea din faţă a maşinii nu mai există. Împins de forţa impactului, bordul s-a „lipit” de scaune. În interiorul maşinii, urmele de sânge care încă se mai observă stau mărturie nenorocirii oamenilor care au fost în acest autoturism. Au fost patru, şi nici unul dintre ei nu a supravieţuit. Este vorba de accidentul produs în prima zi de Crăciun a anului trecut, atunci când autoturismul Fiat Panda (condus de părintele George Mihoc, în care se mai aflau soţia sa, un fiu al acestuia, preot şi el, şi un tânăr dascăl) a fost lovit din sens opus de o maşină Saab, condusă de un tânăr în vârstă de 20 de ani, beat la volan. Şi această din urmă maşină, mult mai puţin avariată, a ajuns tot în curtea Poliţiei.
O altă maşină, o altă poveste tragică. Un microbuz Renault stă abandonat la Poliţie din iulie 2009. Este maşina care, pe 7 iulie, s-a izbit violent de capul din beton al unui podeţ, pe DN 17, între Şcheia şi Stroieşti, după ce şoferul a lovit mai întâi un cal care se afla pe carosabil.
În maşină se aflau şapte persoane, şoferul şi muncitori de peste hotare, care erau aduşi acasă de acesta.
Urmare a impactului cu capul de beton, toate cele trei persoane de pe bancheta din faţă au murit strivite între fiarele maşinii.
La câţiva metri distanţă, un autoturism BMW pare scos dintr-un compresor. A fost condus de un tânăr în vârstă de 19 ani, tânăr care a murit strivit sub maşină după ce s-a răsturnat de mai multe ori.
Nu mai vor să ridice maşinile în care le-au murit apropiaţii
Conform procedurilor legale, după ce sunt implicate în accidente grave, maşinile ajung la Poliţia Rutieră, pentru efectuarea unor expertize care să aducă lămuriri cu privire la împrejurările în care s-au produs evenimentele rutiere şi toate aspectele de interes în anchetă.
Ulterior, deţinătorii îşi pot ridica maşinile. Cum însă în multe cazuri şoferii sunt decedaţi, iar maşinile nu mai pot fi refăcute, familiile refuză să le mai ridice, invocând adesea şi efectul psihologic pe care le-ar crea-o imaginea vehiculului în care le-au murit apropiaţii.
În numeroase judeţe din ţară, astfel de maşini distruse în accidente sunt dispuse în locuri des tranzitate de şoferi, pentru ca aceştia din urmă să se gândească şi a doua oară înainte de a apăsa prea mult pedala de acceleraţie.
Mai devreme sau mai târziu, maşinile din curtea Poliţiei municipiului Suceava urmează să ajungă la „cimitirul” unde sunt distruse rablele.
(10 ian 2011, 17:17:23
ar tebui sa faca o lege interna a institutiei sau asa ceva si sa se foloseasca de eler cumva