Până la mijlocul acestui an, firmele sucevene trebuie să dispună de semnătura electronică necesară la depunerea noii declaraţii unice pentru contribuţiile sociale. La sfârşitul anului trecut, Guvernul a adoptat o hotărâre prin care a fost aprobat formularul 112, „Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”. Noua declaraţie unică cuprinde datele care în momentul de faţă fac obiectul completării a patru declaraţii distincte şi depunerea lor de către angajatori la Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP), Casa de Pensii, Casa de Asigurări de Sănătate şi Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă. Şeful DGFP Suceava, Petrică Ropotă, a explicat că noua declaraţie 112 va cuprinde obligaţiile privind contribuţiile sociale aferente salariilor începând cu cele aferente lunii ianuarie 2011, cu termen de depunere 25 februarie 2011. Noua declaraţie va trebui depusă prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, ceea ce presupune semnarea electronică a acesteia de către angajatori, prin utilizarea unui certificat calificat şi transmiterea pe site-ul www.e-romania.ro. Astfel, declaraţiile vor fi încărcate şi verificate într-o bază de date centrală, de unde se vor distribui informaţii către cele patru instituţii menţionate, în funcţie de atribuţiile şi competenţele fiecăreia.
Până pe 1 iulie 2011 declaraţia poate fi depusă şi la ghişeele Finanţelor
De precizat că deşi angajatorii trebuie să depună obligatoriu online acest formular, până la data de 1 iulie 2011, declaraţia se va putea depune şi la ghişeele DGFP Suceava şi la sediile din judeţ, pe suport electronic, însoţit de Anexa nr. 1 „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”.
Potrivit noilor prevederi legale, pentru programul de completare a declaraţiei 112, firmele pot opta pentru o variantă de utilizare, în funcţie de situaţia în care acestea se găsesc. Astfel, pentru contribuabilii care deţin sisteme informatice de calcul a salariilor, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va pune la dispoziţie o aplicaţie de transfer a datelor în declaraţii din aplicaţiile informatice, urmând apoi validarea datelor, semnarea şi transmiterea declaraţiei. De asemenea, firmele care au un număr de salariaţi cuprins între 1 şi 15, sau care nu dispun de programe informatice de calcul a salariilor vor putea utiliza opţiunea introducerii directe a datelor în declaraţie, urmând validarea, semnarea cu certificat digital şi transmiterea acesteia.
Directorul DGFP Suceava a spus că firmele care nu deţin în prezent certificatul calificat sunt sfătuite să-l obţină în cel mai scurt timp de la firmele autorizate şi apoi să solicite de la Finanţe dreptul de utilizare a acestuia.
( 5 ian 2011, 10:28:31
E O AFACERE BUNA PENTRU FIRMELE CELE TREI CARE AU VOIE SA EMITA CERTIFICATE DIGITALE SUNT DIN BUCURESTI SI NE TREBUIE MULTE ACTE INCLUSIV DECLARATII PE LA NOTARIAT ETC,CRED CA MULTI NO SA MAI DEPUNA DECLARATII DACA ELE NU VOR FI PRELUATE SI LA GHISEU,SAU NU O SA SE RENUNTE LA CERTIFICATELE DIGITALE.