Un şofer inconştient, un impact nimicitor şi patru vieţi nevinovate pierdute
Prima zi a Crăciunului a adus cel mai grav accident din acest an, accident de un tragism rar întâlnit. Patru oameni ai Bisericii, care mergeau la slujba de Crăciun, au murit pentru că soarta le-a scos în faţă un şofer inconştient. Un şofer care, spre ghinionul victimelor, conducea o maşină mult mai puternică, maşină care nu le-a lăsat nici o şansă de supravieţuire, trimiţându-i spre cele veşnice în modul cel mai nedrept posibil.
Sâmbătă dimineaţă, în prima zi de Crăciun, traficul rutier de pe DN 29, care leagă Suceava de Botoşani, era extrem de redus. După cum rezultă din ancheta poliţiei, pe raza oraşului Salcea, un şofer care venea spre Suceava s-a trezit depăşit de un autoturism Saab. Acesta le-a povestit ulterior anchetatorilor că cel care l-a depăşit gonea nebuneşte, apreciind că avea în jur de 130-150 de kilometri la oră. La scurt timp după acest episod, în jurul orei 7.50, la ieşirea din satul Plopeni avea să se producă impactul care a luat patru vieţi.
O curbă la dreapta, o maşină scăpată de sub control şi un impact nimicitor
Tânărul în vârstă de 20 de ani care a provocat tragedia, Constantin Grădinaru, domiciliat în comuna Dumbrăveni, plecase de acasă cu un autoturism înmatriculat în Italia, care îi aparţine unuia dintre fraţii săi. Se îndrepta spre Suceava şi în noaptea de Ajun petrecuse în familie, consumând alcool. Membrii familiei au declarat poliţiei că nu au ştiut că acesta pleacă spre Suceava cu maşina, tânărul de 20 de ani luând pe ascuns cheile fratelui şi urcându-se la volan.
Nenorocirea s-a produs la mai puţin de trei kilometri de intrarea în Suceava, în curba de la ieşirea din satul Plopeni.
Din ancheta ofiţerilor de la Serviciul de Poliţie Rutieră Suceava rezultă că şoferul autoturismului Saab a intrat cu viteză excesivă în curba uşoară la dreapta pe care o avea în faţă, pătrunzând pe sensul opus de mers, de unde venea maşina Fiat Panda, condusă regulamentar de părintele George Mihoc. A urmat un impact despre a cărui violenţă extremă vorbesc consecinţele.
Doi morţi pe loc, doi la spital
Ambele maşini s-au răsucit în urma coliziunii, autoturismul Fiat, mai uşor, fiind aruncat în gardul unei gospodării de la marginea şoselei. Pentru toţi cei patru ocupanţi ai maşinii Fiat (care se îndreptau spre biserica din satul Plopeni) impactul a fost incompatibil cu supravieţuirea. Venerabilul părinte George Mihoc, în vârstă de 69 de ani, care se afla la volan, şi soţia acestuia, Elena Mihoc, de 67 de ani, care se afla pe locul din dreapta, au fost găsiţi morţi de echipajul de Descarcerare al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Suceava, ajuns imediat la faţa locului. Teribilul şoc îi omorâse pe loc, trupurile lor fiind strivite de partea din faţă a maşinii. Fiul lor în vârstă de 27 de ani, părintele Vasile Mihoc, preot în satul Plopeni şi dascălul acestuia, Dănuţ Maftei, în vârstă de 17 ani, un copil foarte promiţător, au murit câteva ore mai târziu la Spitalul Judeţean Suceava, unde, cu grave leziuni interne, au ajuns practic condamnaţi la moarte.
Violenţa impactului le-a provocat explozia organelor interne
Cei doi tineri, Daniel Maftei şi Vasile Mihoc au mai trăit doar cât să fie investigaţi la computerul tomograf din Unitatea de Primire a Urgenţelor. Purtătorul de cuvânt al Spitalului de Urgenţă „Sfântul Ioan cel Nou” Suceava, dr. Tiberius Brădăţan, a declarat că violenţa impactului a fost atât de mare încât a provocat explozia organelor interne ale celor doi tineri.
„Şocul a produs compresia puternică a peretelui toracic, fără fracturi, iar organele parenchimatoase – ficat, splină- au explodat, pur şi simplu. Sunt cele mai nenorocite leziuni, total incompatibile cu supravieţuirea. Ca o lovitură de arte marţiale”, a spus dr. Brădăţan.
„Îi va avea pe conştiinţă toată viaţa”
Şoferul care a răspândit moartea în jur a scăpat cu viaţă. Acesta a suferit o fractură de col femural stâng şi o contuzie la mâna dreaptă, leziuni care nu-i pun viaţa în pericol. Cu mâna şi piciorul în ghips, Constantin Grădinaru ne-a spus că nu vrea să facă nici un fel de declaraţii şi că nu-şi aminteşte nimic despre accident. Unul dintre fraţii săi, aflat alături de el la spital, a făcut apel la înţelegere şi compasiune pentru că „este un moment extrem de greu atât pentru noi, cât mai ales pentru familiile celor care nu mai sunt”.
„N-a vrut nimeni să se întâmple asta. E o mare durere, ce mai putem spune? Nu avem cuvinte, vă daţi seama că îi va avea pe conştiinţă toată viaţa, îi va vedea mereu în faţa ochilor, mai ales că pe unul dintre ei îl şi cunoştea”, a spus fratele lui Constantin Grădinaru.
Ieri după-amiază, şoferul care a spulberat cele patru vieţi a fost transportat cu ambulanţa la o clinică din Iaşi pentru o intervenţie chirurgicală. Fratele său a mai spus că are nevoie şi de consiliere psihologică, după şocul accidentului.
În maşină cu inconştientul şofer, în dreapta, mai era un tânăr în vârstă de 19 ani, verişor cu şoferul, care a scăpat fără nici o leziune de pe urma impactului.
Maşinile au făcut diferenţa
Ar părea poate surprinzător cum de toţi pasagerii dintr-o maşină au murit, iar cei din celălalt autoturism au scăpat atât de uşor. Pentru cunoscători această situaţie are însă şi o explicaţie cât se poate de logică. În cazul acestui accident vorbim pe de o parte de o maşină cu o structură foarte robustă, cea condusă de tânărul din Dumbrăveni, iar de cealaltă parte de un autoturism „de oraş”, care nu a avut cum face faţă impactului.
Imediat după accident, din cauza leziunilor suferite, poliţiştii nu au reuşit să-l verifice pe Constantin Grădinaru cu etilotestul. La spital i-au fost însă recoltate probe biologice de sânge.
Confirmare oficială: şoferul era băut
Ieri, Serviciul de Medicină Legală a comunicat Poliţiei rezultatul probelor de sânge, rezultat care confirmă ceea ce poliţiştii bănuiau, anume că tânărul era în stare de ebrietate.
Cele două probe recoltate conform procedurilor au arătat rezultatele de 1,09 grame la mie, respectiv 0,90 grame la mie, concentraţia de alcool intrând în sfera penalului.
Mai trebuie spus şi faptul că tânărul şofer a încercat să pună pierderea controlului asupra direcţiei şi impactul pe seama condiţiilor grele de mers, mai exact a poleiului. Poliţiştii spun însă că sâmbătă dimineaţă pe carosabil era doar mâzgă, şi în condiţii normale de viteză aceasta nu avea cum influenţa aderenţa vehiculelor.
(28 dec 2010, 11:26:15