Mai mulţi studenţi suceveni au participat, la sfârşitul săptămânii trecute, la Simularea Parlamentului European, proiect ajuns la cea de-a treia ediţie în Universitatea “Ştefan cel Mare”, organizat de Asociaţia Studenţilor din Universitatea Suceava (ASUS).
Participanţii au lucrat împărţiţi în două comisii la elaborarea unei noi legi a educaţiei, au adus amendamente la articolele propuse de cealaltă comisie, iar în plen au votat forma finală a Legii Educaţiei Europene creată de ei. Alături de studenţii de la mai multe facultăţi implicaţi în proiect au fost şi Alexandru Băişanu, dar şi europarlamentarul Petru Luhan, de la care participanţii aşteaptă să le ducă proiectul de lege mai departe şi să-l supună dezbaterii în Parlamentul European.
“Prin acest proiect ne-am dorit să oferim ocazia studenţilor de a-şi pune în valoare mai multe calităţi, cele de argumentare şi de comunicare. Participanţii au cunoscut mai bine o parte din legislaţia europeană, în special cea care ne priveşte direct pe noi, studenţii. Ca şi anul trecut, studenţii au intrat perfect în pielea de europarlamentar şi au demonstrat că ştiu problemele şi neajunsurile actualei Legi a Educaţiei şi au soluţii pentru ele”, a declarat Ela Gherasim, preşedintele ASUS.
Studenţii vor mai puţine taxe, mai multe stagii de practică şi admitere pe bază de examen
Cele mai multe articole propuse de participanţi au fost legate de taxele nejustificate pe care le impun universităţile din România, în special cele de înscrierere care limitează numărul opţiunilor pentru care poate pleda un student la admitere. Pentru o evualuare mai complexă şi mai multă corectitudine, studenţii au pledat pentru admiterea pe bază de examen la toate facultăţile, aceasta fiind garanţia că “universitatea va scuti de taxe cei mai buni studenţi şi va asigura o competiţie corectă între studenţi”. De asemenea, atenţie sporită a fost acordată perioadei de practică pe care studenţii ar trebui s-o parcurgă în mod obligatoriu. “Avem nevoie de stagii de practică pentru a putea aplica cunoştinţele obţinute la cursuri şi seminarii, iar universitatea ar trebui să stabilească parteneriate cu agenţii economici sau instituţiile publice pentru a ne asigura acest drept”, ne-a spus Carolina Starciuc, studentă la Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică.