Ninsoarea căzută miercuri a fost suficientă pentru a da peste cap aproape întreg traficul feroviar spre şi dinspre Suceava. Majoritatea trenurilor au venit ori au plecat cu întârzieri, în unele cazuri fiind vorba chiar şi de câteva sute de minute.
Recordul absolut a fost stabilit de cele două trenuri accelerat care fac legătura între Timişoara Nord şi Iaşi. Astfel, acceleratul 1766, care trebuia să sosească la Suceava la ora 4.38, a intrat în gară abia la ora 14.20, deci cu o întârziere de 10 ore. La fel au stat lucrurile şi în cazul acceleratului 1838, care era programat să ajungă la Suceava la ora 7.45, dar care a sosit abia după ora 18.00. Din cauza acestor întârzieri uriaşe, acceleratul 1765 Iaşi -Timişoara, care trebuia să ajungă la Suceava ieri după-amiază la ora 17.27, a fost anulat. Aceste decalări uriaşe au fost cauzate de blocarea liniei ferate între Vatra Dornei şi Ilva Mică, unde mai mulţi arbori au căzut peste şine şi linia de contact, făcând imposibilă circulaţia trenurilor.
Ceaiuri pentru călătorii rămaşi în Gara Suceava
Un alt tren care făcea legătura între Iaşi şi Timişoara Nord a stat în Gara Suceava două ore. Este vorba de acceleratul 1833, care deşi a ajuns la timp în Suceava, a plecat abia după ora 10.00. Reprezentanţii căilor ferate au preferat să-l ţină în această gară pentru a permite celorlalte trenuri să circule. Măsura i-a nemulţumit pe o parte dintre pasagerii aflaţi în tren.
„Eu merg până la Vatra Dornei şi nu mi se pare normal să stau la Suceava, mai ales că problemele sunt după Vatra Dornei”, a spus un bărbat din acceleratul Iaşi - Timişoara.
Cât timp au stat în Staţia CF Suceava, călătorii din tren au fost serviţi cu ceai de către lucrătorii feroviari, care primiseră indicaţii să reia acest serviciu şi la sosirea în Vatra Dornei. Un tratament similar a fost aplicat şi călătorilor din trenul accelerat 1766, Timişoara Nord - Iaşi, care au primit pe traseu ceaiuri, apă minerală şi sendvişuri.
Întârzieri mari şi pe ruta Bucureşti - Suceava
Nici circulaţia spre Sudul României nu a fost fără probleme. De exemplu, trenul intercity 523 de la Bucureşti, care trebuia să ajungă la Suceava miercuri seară la ora 23.26, a ajuns la destinaţie abia după şase ore. Această întârziere a dus la o altă decalare faţă de program. Trenul intercity 522, spre Bucureşti, a plecat ieri dimineaţă din Suceava cu o întârziere de 70 de minute. Şi alte trenuri care au circulat pe această rută au „gâfâit” din greu pentru a ajunge la destinaţie. Rapidul 651, de exemplu, de la Bucureşti Nord pentru Suceava, a venit cu 180 de minute suplimentare faţă de ora de sosire, respectiv 20.43. Acceleratul 1683 Bucureşti Nord - Vatra Dornei nu a făcut excepţie şi a garat în Staţia CF Suceava tot cu 180 de minute întârziere.
Ceva mai rezonabil a circulat acceleratul 1851 Constanţa - Suceava, care a ajuns cu „doar” 90 de minute de „penalitate”.
Trenuri anulate
Pentru că o serie de trenuri nu au ajuns la destinaţie ori pentru a evita blocarea şi a altor trenuri pe traseu, reprezentanţii CFR au anulat o serie de curse. Este vorba de trenurile 1931 şi 1932, pe distanţa Iaşi - Cluj şi retur, dar şi personalul 5.704 Ilva Mică - Suceava. Acestor trenuri li se adaugă şi acceleratul 1765 Iaşi - Timişoara Nord, care nu a mai circulat ieri. În mod normal, circulaţia feroviară va reintra în normal de astăzi, dar nu este exclus ca o parte dintre trenuri să fie anulate şi zilele acestea. O decizie în acest sens se va lua punctual şi va fi ştiută doar în ziua în care trenul trebuie să circule.
Zborurile spre Suceava, anulate
Nici cursele aeriene nu au circulat. Avionul care trebuia să sosească miercuri seară de la Bucureşti a fost anulat, astfel încât nici zborul de ieri dimineaţă de pe Aeroportul „Ştefan cel Mare” din Salcea spre capitală nu a mai fost posibil. Directorul Dumitru Sahlean a declarat că din punctul său de vedere Aeroportul este operaţional şi reluarea zborurilor depinde doar de Bucureşti.