Dacă în urmă cu câţiva ani în municipiul Rădăuţi existau mai multe drumuri impracticabile, în special în zonele mărginaşe, astăzi nu se mai poate vorbi despre această situaţie. „Nu era normal ca în condiţiile acestor vremuri locatarii din mai multe zone ale municipiului care doreau să ajungă în centrul localităţii să fie nevoiţi să folosească cizmele de cauciuc până la capătul străzii pe care locuiau şi apoi să scoată din sacoşă <pantofii de oraş>, toate acestea din cauza noroiului de pe acele artere. Pot să afirm că astăzi nu mai există nici o stradă în Rădăuţi în care să nu se circule în condiţii normale”, a declarat primarul municipiului Rădăuţi, Aurel Olărean.
Olărean: "Am alocat aproape 500.000 de lei, bani din care au fost realizate noi străzi în zona Nord-Est"
Chiar dacă mai bine de jumătate dintre străzile localităţii nu sunt asfaltate, administraţia locală a avut permanent în vedere întreţinerea acestora, permanent fiind executate lucrări de balastare şi reabilitare, situaţie identică şi în cazul variantelor ocolitoare care au „aerisit” circulaţia rutieră pe arterele din zona centrală.
„Mai mult de 50 la sută dintre străzile din municipiul Rădăuţi sunt nemodernizate, ceea ce înseamnă circa 45 de kilometri. În anul 2008 primăria a alocat pentru întreţinerea acestor căi de acces aproximativ 165 de mii de lei plus TVA, iar în 2009, 150 de mii plus TVA, la care s-au mai adăugat în jur de două sute de mii de lei pentru reabilitarea variantei ocolitoare Sud-Est şi Sud-Vest, mai exact drumul de la Superstar până la Calea Cernăuţi şi cel de la intrarea în municipiul dinspre Suceava – cimitir Sf. Ilie – Herghelie, stradă care era foarte îngustă şi denivelată. Ne-am propus să realizăm lucrări de calitate şi de aceea a fost utilizat balast sortat, care a fost nivelat şi compactat, astfel că după lucrare drumul era accesibil până şi bicicletelor. De aceea, în anul 2010 am alocat aproape cinci sute de mii de lei, bani din care fost realizate şi străzi noi în zona Nord-Est, zonă în care tinerii din municipiu au primit locuri pentru case şi unde s-a făcut racordarea la energia electrică. Ca să fiu mai exact, e vorba de circa patru kilometri de noi străzi. Tot aici trebuie să amintesc lucrarea de investiţie pentru varianta ocolitoare zona Nord-Est, varianta care la final va face legătura între strada 1Mai şi Calea Cernăuţi. Lucrarea măsoară 1,6 kilometri şi pe parcursul ei sunt cinci podeţe şi trei poduri. Vreau să mai menţionez că am depus un proiect la Ministerul Dezvoltării pentru programul cu zece mii de kilometri de drumuri şi am promisiunea că vom beneficia de acesta”, a mai adăugat primarul rădăuţean, Aurel Olărean.