Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 23 nov 2010 - Anul XV, nr. 276 (4567)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   4 imagini |   ø fişiere video

Bătaie de joc

Calea ferată, mutată pe garduri şi în pereţii anexelor gospodăreşti

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Întinsă pe nu mai puţin de 25 de kilometri, calea ferată Gura Putnei – Nisipitu, închisă după inundaţiile din 2008, se descompletează vizibil şi iremediabil pe zi ce trece. În mai multe rânduri, şinele de cale ferată au fost furate, traversele din lemn au început să fie zărite prin gardurile unor gospodării, stâlpii de telecomunicaţii au fost retezaţi cu topoarele, toate în condiţiile în care sectorul de linie ferată se află, teoretic, în conservare.

 

Cum nu prea mai există nici o speranţă ca această linie să fie refăcută şi să revină în circuitul feroviar, toată lumea pare să închidă ochii la descompletarea ei. Este nevoie doar ca cineva să găsească o utilitate pentru una din componentele căii ferate. Doar pe cei aproximativ şapte kilometri dintre staţiile CFR Gura Putnei şi Straja urmele lăsate de natură şi apoi de om sunt evidente. Dacă zonele în care, în vara lui 2008,  inundaţiile au rupt pământul de sub calea ferată şi au transformat-o pe aceasta într-un „acordeon” suspendat, au rămas şi astăzi la fel, inclusiv cu bucăţile de copaci şi vegetaţie aduse de inundaţii, nici porţiunile scăpate de furia apelor nu au rămas intacte.    

 

Calea ferată, „îngropată” în pereţii unor anexe gospodăreşti

Pe două sectoare, aflate în zone mai izolate, calea ferată a fost demontată cu totul. Din informaţiile pe care le avem de la oamenii legii de la Serviciul Judeţean al Poliţiei Transporturi Suceava, într-un caz ar fi vorba de furt, iar într-un altul de o demontare a unor şine chiar de către angajaţi ai CFR, pentru a fi folosite într-o altă porţiune, aflată în circuitul feroviar. De altfel, pe întreg sectorul de cale ferată, până la Nisipitu, există patru zone în care s-au înregistrat furturi masive de cale ferată, într-un caz, autorul, un cetăţean de etnie romă, fiind prins, după o urmărire, cu căruţa încărcată cu şine de cale ferată. Poliţiştii spun că şinele sunt furate pentru a fi utilizate la structura de rezistenţă a unor construcţii, de obicei anexe din gospodării, şi nu pentru a fi vândute la fier vechi, centrele de colectare refuzând să-şi asume riscul de a primi fier provenit din structura feroviară.

 

Stâlpii de comunicaţie, lemne de foc  

Revenind la porţiunea dintre Gura Putnei şi Straja, o altă ţintă a hoţilor au fost stâlpii de comunicaţie de lângă linie. În mai multe zone aceştia au fost retezaţi cu topoarele, fiind transformaţi probabil în lemne pentru foc. Şi traverselor de cale ferată le-a fost găsită o utilitate, ele devenind stâlpi ai gardurilor unor gospodării. Mai multe cazuri de acest gen sunt cunoscute de poliţişti, în unele cazuri traversele ajungând la proprietari şi cu acordul, mai mult sau mai puţin legal şi avizat, al unor angajaţi CFR.

 

Ce era până în 2008

Cei 25 de kilometri de linie deveniţi impracticabili cuprind următorul traseu: Gura Putnei – Straja – Falcău – Brodina – Nisipitu, punctul terminus al traseului fiind în halta situată chiar în centrul satului ce aparţine de comuna Ulma. Până când apele au adus dezastrul, aceasta era ultima parte a traseului pe care circula trenul personal care pleca din Suceava, trecea prin Dorneşti şi Rădăuţi şi la Gura Putnei se despărţea în două, o garnitură îndreptându-se spre Putna, iar alta spre Nisipitu.

Inundaţiile din vara acestui an au afectat şi ele calea ferată, pe mai multe porţiuni, astfel că timp de câteva luni de zile trenul personal Suceava – Putna nu a circulat deloc. De câteva săptămâni, în urma lucrărilor de refacere efectuate, s-au reluat cursele până la Putna.   

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Calea ferată, mutată pe garduri şi în pereţii anexelor gospodăreşti.
 Vizualizări articol: 1889 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.75/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.8 din 4 voturi
Calea ferată, mutată pe garduri şi în pereţii anexelor gospodăreşti4.854

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Foarte frumos, si RuMANESTE! trimis de
(23 nov 2010, 11:59:00
Sa mai zica cineva ca nu ne meritam soarta. Asa au facut cei din generatia post-decembrista si cu fabricile si acum se duc la Bucuresti cu fluierele in gura ca basescu nu le da locuri de munca (a nu se intelege ca sunt "fan" Basescu). O sa ajungem mai rau ca tiganii. O sa ne scoata tiganii din Romania cand o sa ajungem sa furam si de la ei (ca de la noi o sa se termine totul de furat). De la ei am invatat manelele, semintele si hotiile grosolane. Partea buna e ca INCA, la manele si seminte nu i-am intrecut. La hotii, pot deja sa ia lectii de la noi!!
1.1  RE: Foarte frumos, si RuMANESTE! trimis de
(23 nov 2010, 15:21:56
Acum 1-2 ani, cand mergeam cu trenul pe ruta Braila-Faurei-Urziceni-Bucures nu odata am vazut, in gradinile oamenilor, pe post de araci, acele bucati de beton pe care trebuia sa fie amplasata sina de cale ferata. Ce-i drept, un astfel de "arac" rezista mult mai mult dar totusi, sa furi atata amar si sa nu te gandesti la consecinte... Ca sa nu mai zic ca omul nu cred ca a patit nimic, dat fiind faptul ca am trecut, de-a lungul unui an prin acea zona si gradina era la fel.

Sunt curios cand or sa invete romanii ca nu e bine sa ne furam caciula unul altuia?
2.   Romania de azi trimis de
(23 nov 2010, 15:48:39
Asta poate fi considerat un bun exemplu a imaginii de ansamblu a Romaniei de azi...
3.   ... trimis de
(23 nov 2010, 15:50:44
Sic transit gloria mundi !
4.   Probabil..... trimis de
(23 nov 2010, 18:11:26
...ca alesii nostri gandesc ca "nu le mai trebuie hutanilor tren", de aceea nici nu si-au batut capul sa reabiliteze, ca sa folosim un cuvant la moda calea ferata.Si cand te gandesti cate nu promitea d.l Flutur in campania electorala...E lucru stiut ca orice este lasat in paragina ajunge pe mana hotilor.Multumim din inima Partidului!
5.   Logic! trimis de
(26 nov 2010, 05:32:06
Se descompleteaza pentru a o inlocui cu metrou!..tras de ...oi.?
6.   Turism! trimis de
(28 nov 2010, 18:36:30
Am fost acum 2 ani cu acest tren pentru a înregistra în minte şi pe memoria aparatului de fotografiat zona, trenul, oamenii, peisajele. Ma gandeam ca acesti kilometri de cale ferata ar putea fi fost izvor de afacere turistica... dar nici CFR-ul nu a facut nimic pentru a atrage calatori, iar transportul pe roti de cauciuc (si nu de fier) este mai rentabil. Imi pare bine ca voi, cei de la Monitorul, nu ati uitat zona, insa imi pare foarte rau ca situatia este cum este. SPER, totusi, mai ales cu articolele si campania dumneavoastra, ca autoritatile sa se sesizeze si sa ia masuri. MILIOANE DE EURO stau nefolosite de la UE dedicate TRANSPORTULUI FEROVIAR ROMANESC, insa unde sunt specialistii in fonduri europene, infrastructura feroviara, management feroviar????

PS: Pentru cine este interesat de imagini si filme despre cum arata Gura Putnei - Nisipitu acum 2 ani, cautati in Google: "trenuri nisipitu", rezultatul nr. 2.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei