Formularele E112, în baza cărora o serie de asiguraţi cu boli grave pot fi trataţi peste hotare, au fost eliberate în primele nouă luni din acest an pe numele a cinci persoane, indică datele contabilizate de Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava. Potrivit purtătorului de cuvânt al instituţiei, Anda Sălăgean, în perioada ianuarie-septembrie 2010, sucevenii care au beneficiat de formularele E112, în baza cărora s-au tratat în străinătate pe banii statului, au optat pentru asistenţa sanitară din Franţa, Austria şi Germania.
Referindu-se la modul în care se poate obţine un tratament gratuit peste hotare, responsabilul de relaţiile cu presa al CAS Suceava a explicat că persoana asigurată care solicită formularul E 112 trebuie să depună la CAS Suceava o cerere scrisă însoţită, după caz, de o copie a actului de identitate sau a certificatului de naştere, o adeverinţă de asigurat, dar şi un referat sau raport medical care va conţine recomandarea pentru efectuarea tratamentului în străinătate, precum şi dosarul medical care va conţine înscrisuri medicale din care să rezulte diagnosticul.
Argumente solide vizavi de motivul pentru care nu te poţi trata în ţară
Din cadrul raportului medical trebuie să rezulte că serviciul medical solicitat face parte din pachetul de servicii de bază de care beneficiază asiguraţii în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România, precum şi faptul că acesta nu poate fi efectuat într-un interval de timp normal în nici una din unităţile sanitare din România, luând în considerare starea curentă de sănătate a persoanei solicitante şi evoluţia probabilă a bolii.
De asemenea, trebuie precizat în mod explicit şi argumentat motivul pentru care serviciul medical respectiv nu poate fi acordat într-un interval de timp normal în nici o unitate sanitară din România. Raportul medical trebuie întocmit de un medic dintr-o unitate sanitară aflată în relaţii contractuale cu o casă de asigurări de sănătate din România. Toate documentele medicale, precum şi raportul medical trebuie să fie datate, semnate şi ştampilate.
Confirmare în scris, din partea unităţii sanitare din UE care te tratează
Pentru a obţine un tratament în străinătate mai este nevoie de o confirmare scrisă din partea unităţii sanitare din statul membru UE în care se intenţionează efectuarea serviciului medical cu privire la disponibilitatea acesteia de a acorda respectivul serviciu medical, în baza formularului E 112, în perioada indicată de persoana solicitantă.
„Casa de Asigurări de Sănătate face doar o analiză a documentaţiei depuse şi nu decide din punct de vedere medical oportunitatea eliberării acestui formular.
Decizia medicală şi responsabilitatea efectuării acestui tratament în străinătate revine în totalitate medicului curant sau unităţii sanitare căreia i s-a adresat pacientul”, a precizat Anda Sălăgean.