„Păstrăvul afumat de Bucovina” este un nou produs tradiţional care va fi prezent pe piaţă, marca fiind înregistrată de SC Păstrăvul Auriu Vatra Dornei, firmă administrată de Ciprian Vasile Dulgheru, fiul doctorului Petrea Dulgheru, şeful Direcţiei Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Suceava. Înregistrarea produsului a fost anunţată ieri, când, la Casa Muntelui din municipiul Vatra Dornei, s-a desfăşurat un târg de animale la care s-au adunat crescători de animale, procesatori, medici veterinari, comercianţi şi oficialităţi ale judeţului.
„Păstrăvul afumat de Bucovina” este 100% natural, ne-au explicat cei care îl produc la păstrăvărie. Gustul acestui păstrăv special este dat de lemnul de fag vechi de doi ani şi de conurile de brad folosite în procesul de producţie, de asemenea afumătoarea tradiţională şi apa de izvor fiind alte elemente care fac acest produs special. Sarea şi piperul mai sunt ingredientele folosite în prepararea păstrăvului, fără alte adaosuri.
„Doi ani de zile s-au făcut analize privind <păstrăvul afumat de Bucovina>, produsul este de o calitate foarte bună şi a fost înregistrat ca produs tradiţional la Ministerul Agriculturii. Practic, produsul bucovinean a fost propus pentru omologare cu puţin timp înainte de a o face bucureştenii, de acum sub această denumire nu îl va mai putea scoate nimeni pe piaţă”, a declarat Petrea Dulgheru.
Cu privire la toţi crescătorii de păstrăv din Bucovina, şeful DSVSA Suceava a declarat că reţeta succesului este ducerea produsului până la comercializare, fără intermediari, totodată înregistrarea ca produs tradiţional având şi ea un rol primordial.
Revenind la păstrăvul afumat de Bucovina, acesta va fi prezent pe piaţă sub trei forme: dietetic, uşor picant şi picant. Deocamdată acesta nu va fi comercializat la o scară foarte largă, însă administratorul păstrăvăriei este convins că succesul va spori constant.
De altfel, încă de anul trecut, pe piaţa de consum din toată ţara s-a observat o schimbare a atitudinii cumpărătorului, acesta începând să se uite pe etichetă şi să caute şi calitate la un produs din carne, lapte sau peşte, chiar dacă uneori preţul este ceva mai ridicat. Aşa se face că producătorii tradiţionali din Bucovina au început să aibă succes, extinzându-şi piaţa de desfacere în toată ţara.