Trenurile de marfă şi călători vor circula din nou pe calea ferată Suceava-Dorneşti din data de 10 noiembrie a.c..
Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a fost, ieri, pe şantierul de la Dărmăneşti, unde constructorii l-au informat că 90 la sută din lucrare este executată. În paralel cu tronsonul de la Dărmăneşti se lucrează şi la celelalte două tronsoane de cale ferată spre Dorneşti, care au fost afectate de inundaţiile provocate de revărsarea pârâului Pătrăuceanca.
„Interesul este să dăm drumul la legătura cu Dorneştiul şi Ucraina, încă suntem blocaţi. Data limită este 10 noiembrie, ca să poată să vină vagoanele cu cărbune din Ucraina pentru CET Suceava şi să redeschidem legătura internaţională.
Am văzut că domnul Bejinariu şi domnul Mîrza vin odihniţi în weekend şi mă critică pentru că mă duc pe şantiere şi că rolul meu nu este de a fi diriginte de şantier. Asta nu ei hotărăsc, ci alţii”, a spus Flutur.
El nu a pierdut ocazia să amintească faptul că reparaţiile la calea ferată au început cu întârziere pentru că licitaţia, contractul şi execuţia s-au făcut abia după ce Ministerul Transporturilor a fost preluat de Anca Boagiu. Refacerea a 1,5 km de cale ferată distrusă la Dărmăneşti-Dorneşti costă 110 miliarde lei vechi.
Drumul deschis la actualul ministru al Transporturilor i-a permis lui Gheorghe Flutur să solicite fonduri şi pentru repararea liniei ferate Dărmăneşti- Cacica- Gura Humorului, ruptă în două locuri.
„Din păcate, nu s-au alocat bani până în momentul de faţă, dar iarna e posibil să avem viscol pe ruta de cale ferată de la Stroieşti şi trebuie să avem alternativa de la Cacica. Am solicitat Ministerului Transporturilor să găsească nişte bani pentru calea ferată de la Cacica. Nu avem o evaluare a costurilor, dar cred că valoarea este mai mică decât pentru Dărmăneşti şi sunt convins că se vor găsi resurse. La Cacica este o cale ferată veche, un traseu tradiţional şi strategic deoarece este o variantă la magistrala de la Stroieşti”, a mai spus Flutur.
(22 oct 2010, 18:09:08