Principala arteră de circulaţie care leagă cartierul Burdujeni de restul Sucevei va deveni anul viitor un adevărat coşmar pentru mii şi mii de suceveni care au de parcurs aproape zilnic acest traseu, în drum spre serviciu sau spre şcoală.
Luni de zile, traficul rutier de pe podul care traversează râul Suceava va fi redus la doar două benzi de circulaţie, timp în care infrastructura rutieră de pe porţiunea înclinată va fi îndepărtată, pentru a fi turnate noi straturi, la acelaşi nivel cu porţiunea neafectată.
Aceste lucrări de amploare, considerate foarte dificile şi costisitoare de municipalitatea suceveană, sunt programate să înceapă în primăvara anului viitor, ele constituind a II-a etapă de consolidare a podului afectat de inundaţii.
Cursul râului Suceava va fi deviat de luna aceasta
Şeful municipalităţii sucevene, Ion Lungu, a anunţat ieri începerea lucrărilor de consolidare a podului din zona Bazarului, în baza expertizei tehnice întocmită de un profesor universitar ieşean, specialist în acest domeniu.
“Ne-a fost deja predat raportul de expertiză tehnică din care rezultă că sunt nişte fisuri la unul din pilonii podului, iar expertul propune intervenţia în două etape.
În primul rând se impune o intervenţie obligatorie în 2010, în următoarele 45 de zile, pentru stoparea tasării pilonului. Principalele lucrări necesare sunt: devierea cursului râului Suceava, realizarea unui drum de acces, o umplutură de balast în jurul blocului de fundaţie a pilei, şase coloane cu un diametru de 1,08 metri – trei coloane în amonte şi trei în aval, precum şi o protecţie cu gabioane.
Noi am dat ordin de începere a lucrărilor, pe situaţii de urgenţă, firmei Colas, care are experienţă în ceea ce priveşte consolidarea şi construirea podurilor”, a explicat edilul sucevean.
Finanţare de 20 de miliarde de lei vechi de la Guvern
Lucrările de consolidare a podului vor fi finanţate cu 20 de miliarde de lei vechi de la Guvern, ca urmare a insistenţelor făcute la ministere de primarul Ion Lungu şi de preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur.
“Cu acest raport de expertiză m-am prezentat ieri la Bucureşti şi am avut o întâlnire cu ministrul Finanţelor, după care am mers la Ministerul Administraţiilor şi Internelor, unde am avut o întâlnire cu secretarul de stat Mihai Capră. Drept urmare, astăzi suntem prinşi pe ordinea de zi în şedinţa de Guvern cu un proiect de alocare a 20 de miliarde de lei vechi pentru consolidarea podului de peste râul Suceava, din zona Bazarului. Aceşti bani, împreună cu cele 10 miliarde lei vechi pe care le-am alocat noi, sper să fie suficiente pentru a realiza prima etapă de consolidare a podului”, a declarat ieri Ion Lungu.
Aducerea la cotă a părţii înclinate a podului, costisitoare şi dificilă
A doua etapă de consolidare a podului de peste râul Suceava este programată să înceapă în primăvara anului 2011 şi constă în consolidarea infrastructurii şi readucerea la cotă a căii pietonale şi rutiere a podului.
“Pentru a fi realizată este necesară devierea circulaţiei rutiere pe doar două benzi, demolarea structurii pietonale şi rutiere de pe zona afectată. Se execută reparaţii locale, o cămăşuială a pilonului afectat şi o mulţime de alte operaţiuni care fac ca lucrarea să fie una dificilă şi costisitoare”, a adăugat edilul sucevean, care speră ca măcar o parte din lucrări să fie finanţate printr-un program european pe care Suceava l-a accesat tocmai pentru lucrări de infrastructură.
“Principala arteră de circulaţie a Sucevei vine reabilitată începând de anul viitor pe fonduri structurale. Aceste lucrări cuprindeau inclusiv podul, cu frezare şi turnare a unui strat de asfalt, precum şi repararea trotuarelor. O să încercăm să mai prindem nişte fonduri pe Programul Operaţional Regional, pentru că lucrările de consolidare din primăvară vor fi mai costisitoare decât cele pe care le executăm în acest an”, a explicat Lungu, care vrea ca prima etapă de consolidare a podului să fie realizată până la sfârşitul lunii noiembrie.
(21 oct 2010, 11:51:11