Pericolul de prăbuşire a podului de peste apa Sucevei, care asigură legătura dintre zona centrală şi Burdujeni, poate fi evitat prin consolidarea unui pilon fisurat, care, în urma viiturilor puternice din vară, a fost şi uşor deplasat într-o parte, ducând la curbarea podului pe laterala dinspre Bazar.
Concluzia îi aparţine profesorului universitar Cristian Comisu, specialist în poduri şi pasaje rutiere, adus de municipalitatea suceveană de la Iaşi. Acesta a inspectat structura podului de aproape, deplasându-se cu barca sub pilonii de susţinere, precum şi cu ajutorul unui scafandru, care a făcut măsurătorile necesare în apă.
“Unul dintre pilonii vechiului pod, peste care a fost construit cel actual, este fisurat şi trebuie refăcut, acum, când pagubele produse nu sunt mari încă. Plombarea sa, adică operaţiunea de consolidare a podului, ne costă aproximativ 30 de miliarde de lei vechi. 10 miliarde de lei vechi au fost deja alocaţi din bugetul local, pentru începerea lucrărilor, dar ne aşteptăm şi la un sprijin de 20 de miliarde de lei vechi de la Guvern, aşa cum ni s-a promis”, a declarat şeful municipalităţii sucevene, Ion Lungu.
Pentru a fi efectuate măsurătorile necesare, joi şi vineri, o echipă de muncitori a îndepărtat dintre piloni resturile vegetale aduse de inundaţii, pentru ca profesorul să poată analiza structura de rezistenţă a podului, iar ieri, la amiază, a fost făcută o analiză a părţii subacvatice a pilonilor de sprijin, cu sprijinul unui scafandru autorizat.
În baza măsurătorilor efectuate şi a problemelor constatate, în perioada imediat următoare va fi întocmit proiectul de refacere a structurii de rezistenţă afectate, lucrările urmând a fi efectuate iarna aceasta, când debitul râului Suceava este mai scăzut decât în alte perioade ale anului, încât devierea cursului apei este mai uşor realizabilă şi cu un grad de risc mult mai scăzut.
( 6 oct 2010, 06:41:11
Jenant!
La toate podurile din tara asta ,se afla , fixate de piloni,cioate si copaci,care stau ani de zile,pana putrezesc si sunt luate de viiturile viitoare! Dar ganditi-va ce presiune suplimentara este asupra pilonului respectiv, cand el este construit in asa fel incat sa exercite o cat mai mica rezistenta apei ,care trece,dar este incarcat u tone de ciote si copaci.
Podul de la Veresti era plin de cioate ,la baza pilonului ,de la viitura din 2008, anul acesta,a cazut,la fel se va intampla cu toate si cred ca ne meritam soarta ,atata timp,cat nu avem autoritati competente sa verifice si sa ia masurile care se impun!