Proprietarii locuinţelor din municipiul Suceava racordate la sistemul centralizat de termoficare care sunt nemulţumiţi de faptul că la robinetele de apă caldă le curge apă rece şi că sunt nevoiţi să aştepte minute bune până când apa să se încălzească pot face reclamaţii la Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava, a declarat şefa instituţiei, Elena Oanea.
„Chiar dacă contractul este între Termica şi asociaţia de proprietari, locatarii nemulţumiţi pot să se adreseze instituţiei noastre şi noi vom verifica. Pot să o facă separat, nu e neapărat nevoie să fie mai mulţi locatari de pe o scară de bloc”, a precizat comisarul-şef al CJPC Suceava.
Reclamaţiile se pot depune în scris la sediul CJPC Suceava, situat pe bulevardul George Enescu, nr. 2, Bloc 7 -la parter (Bloc „Bebeluşul”), sau prin e-mail la adresele sucesva@opc.ro ori reclamatii.suceava@opc.ro. Numerele de telefon de la CJPC Suceava sunt 0230/530.876 şi fax -0230/523.111.
În urmă cu trei ani, Protecţia Consumatorului Suceava a amendat de două ori societatea de termoficare, cu 8000 de lei, pe motiv că Termica nu a respectat prevederile legale de furnizare a energiei termice către populaţie şi nici pe cele pentru efectuarea lucrărilor de reabilitare a reţelei de termoficare.
La acea vreme (octombrie 2007) , aproximativ 10.000 de locuitori din municipiul Suceava nu beneficiau de apă caldă şi căldură, din cauza întârzierii finalizării lucrărilor de reabilitare a reţelei de termoficare, iar temperaturile erau destul de scăzute.
În contractele cu asociaţiile de locatari, Termica dă apă caldă la 55 de grade Celsius
În ediţia de joi a „Monitorului de Suceava”, directorul general al SC Termica SA, Constantin Plăcintă, a răspuns la întrebările legate de faptul că o bună parte dintre sucevenii ale căror locuinţe sunt racordate la sistemul centralizat de termoficare primesc apă rece la robinetele de apă caldă şi sunt nevoiţi să aştepte minute în şir ca apa să devină cel puţin călâie, rare fiind cazurile în care temperatura apei să atingă temperatura prevăzută în contractele cu asociaţiile de locatari, 55 de grade Celsius.
Ţinând cont chiar şi de problemele şi limitările tehnice ale sistemului de termoficare din municipiul Suceava, cu conducte vechi şi peticite, şeful Termica susţinea că e anormal să stai mai mult de 10-15 minute să se încălzească apa caldă şi declara reporterilor Monitorului că, în majoritatea cazurilor, e vorba de neglijenţa unora dintre subordonaţii săi, operatori la punctele termice, care trimit apa la consumatori la o temperatură mult mai mică decât ar trebui.
Constantin Plăcintă făcea apel la sucevenii care au astfel de probleme să sesizeze dispeceratul de termoficare, la numerele 0230/520.924 sau 0735-530.590, iar dacă problema persistă aceştia erau sfătuiţi să se adreseze cu o plângere scrisă conducerii Termica.
Contactat telefonic în cursul zilei de ieri, Constantin Plăcintă a declarat că nu s-au primit sesizări la dispeceratul de termoficare, „cel puţin nu mai multe decât în mod obişnuit”.
( 3 oct 2010, 08:38:23