Dacă în urmă cu câţiva ani perspectiva realizării unei şosele de centură la Rădăuţi părea mai degrabă o promisiune cu „iz electoral”, se pare că eforturile primarului Aurel Olărean şi ale administraţiei locale au prins „roade”, în sensul că Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a aprobat, la mijlocul acestei săptămâni, finanţarea din bugetul anului 2010 a obiectivului de investiţii - Centura Municipiului Rădăuţi, conform H.G nr.91/2009. Mai exact, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi din cadrul C.N.A.D.N.R. S.A. a demarat miercuri procedura de atribuire prin licitaţie deschisă a lucrărilor la „Centura municipiului Rădăuţi”. Valoarea estimativă a lucrărilor de proiectare şi execuţie, care cuprind întocmire proiect tehnic, detalii de execuţie, proiect urmărire specială, documentaţii pentru obţinerea acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor, documentaţie de exproprieri, documentaţie pentru organizarea de şantier, caiete de sarcini, plan de securitate şi sănătate, verificarea tehnică a proiectării, precum şi execuţia lucrărilor, este de aproximativ 145.884.760 de lei, adică 27,682 milioane de euro.
Au fost studiate trei variante de traseu, fiind avizată cea care cuprinde patru tronsoane
În cadrul studiului de fezabilitate au fost studiate trei variante de traseu, fiind avizată cea care cuprinde patru tronsoane.
Astfel, Tronsonul 1 va pleca din DN 2H, la km 12+314, imediat după ce pătrunde în intravilanul municipiului Rădăuţi, şi se va îndrepta spre pârâul Suceviţa, pe care îl va traversa pe un pod, după care va străbate o zonă de terenuri agricole. La km 2+982 va intersecta DJ 178 cu un sens giratoriu, apoi va traversa pârâul Suceviţa pe un pod, va străbate un teren agricol şi va ajunge într-un sens giratoriu proiectat la intersecţia cu DN 17A. Traseul acestui tronson va avea lungimea de 5,617 km.
Tronsonul 2 va pleca din intersecţia cu DN 17A, spre Nord-Est, va intersecta Drumul comunal 46 (Rădăuţi - Horodnic) într-un sens giratoriu, va traversa calea ferată Dorneşti - Nisipitul şi DN 2H pe un pasaj. Pentru desfăşurarea în siguranţă a traficului a fost prevăzută o intersecţie giratorie după ieşirea de pe pasaj. Acest tronson ar trebui realizat în momentul în care va creşte traficul pe DN 2H spre direcţiile Gălăneşti, Vicov de pe DN 2E şi în intersecţia dintre DN 17A, DN 2E şi DJ 209K, în localitatea Marginea. Traseul acestui tronson va avea lungimea de 2,905 km.
Tronsonul 3 va pleca din sensul giratoriu al intersecţiei cu DN 2H al tronsonului 2, va traversa DJ 178C printr-un sens giratoriu şi va ajunge în sensul giratoriu din DN 17 A la ieşirea din Rădăuţi către Dorneşti. Realizarea lui va fi legată de realizarea tronsonului 2 şi de recenzarea unui trafic ridicat pe direcţia Siret - Dorneşti - Câmpulung şi Siret - Dorneşti - Vicov – Putna, şi va avea o lungimea de 4,5 km.
Tronsonul 4, care va pleca din sensul giratoriu al intersecţiei cu DN 17A, va traversa această arteră, apoi calea ferată Dorneşti - Nisipitul, va parcurge terenuri din intravilanul municipiului Rădăuţi, şi va ajunge la km zero de plecare al variantei, cu menţiunea că lungimea acestui tronson este de 3,557 km.
Lungimea totală a şoselei de centură va fi de 16,579 km
Lungimea totală a şoselei de centură va fi de 16.579 km. Împărţirea în tronsoane a fost făcută astfel ca în cazul unei execuţii etapizate, fiecare tronson să asigure legătura dintre două drumuri naţionale. Contractul de execuţie se va derula pe o perioadă de 36 de luni. Operatorii economici interesaţi de participarea la procedura de achiziţie publică găsesc detalii în documentaţia de atribuire ataşată la anunţul de participare nr.108161 din 22.09.2010, se precizează în comunicatul primit la redacţie de la administraţia rădăuţeană.
(24 sep 2010, 20:13:12