Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 3 sep 2010 - Anul XV, nr. 207 (4498)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Exterminări

Un nou val de otrăviri în rândul câinilor vagabonzi, în Suceava

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Mai mulţi câini vagabonzi, cel puţin câteva zeci, după cum apreciază iubitorii de animale, au fost otrăviţi în ultimele două zile în mai multe zone ale municipiului Suceava, astfel de episoade apărând deja periodic, o dată la câteva luni de zile. Patrupede în agonie, cu spume la gură, au putut fi văzute de miercuri, din jurul orei 11.00, într-o mare parte a cartierului Burdujeni. În zona blocurilor din spate de la Orizont, în zona Şcolii „Miron Costin” sau în zona IRIC, precum şi pe strada Alexandru cel Bun, membrii asociaţiei Pro Anima au fotografiat câini aflaţi în agonie şi pe unii au încercat să îi salveze, fără sorţi de izbândă însă în nici un caz.

Unele persoane sunt convinse că aceste episoade de otrăvire sunt realizate de oameni care sunt foarte deranjaţi de câinii comunitari, după ce ei sau apropiaţi de-ai lor au fost muşcaţi de aceştia, în timp ce alţii dau vina pe o acţiune organizată, ce ar putea fi pusă la cale de firma de salubritate a oraşului, ori doar de nişte persoane care lucrează acolo. Cum nu există nici o dovadă în acest sens, toate acuzaţiile iubitorilor de animale rămân, cel puţin deocamdată, doar la stadiul de speculaţii.

„Noi, cei de la asociaţie, suntem resemnaţi. Atâta timp cât organele în drept nu se sesizează şi nu încearcă să facă ceva împotriva acestor persoane care pun otravă, otravă a cărei comercializare este interzisă în România, aceste cazuri tot se vor repeta”, a declarat Doiniţa Cocriş, preşedinta Pro Anima. Ea a precizat că asociaţia nici nu va mai duce de această dată câinii otrăviţi la Direcţia Sanitar Veterinară, pentru analize, acestea fiind costisitoare (50-60 de lei pentru un animal) şi întotdeauna rezultatele care atestau otrăvirea fiind ignorate de autorităţi.

„Nu pot să le zic celor care fac aceste acte de barbarie decât că otrava arde toate organele animalului, le macerează, iar câinele moare în chinuri groaznice”, a mai spus preşedinta Pro Anima.

În timp ce iubitorii de animale deplâng soarta câinilor şi aruncă blesteme în toate părţile spre cei care pun otravă, o parte importantă a locuitorilor Sucevei aprobă sau chiar încurajează exterminările patrupedelor, oamenii plângându-se că sunt realmente terorizaţi de haitele de câini, mai ales după lăsarea întunericului. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Un nou val de otrăviri în rândul câinilor vagabonzi, în Suceava.
 Vizualizări articol: 2833 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Un nou val de otrăviri în rândul câinilor vagabonzi, în Suceava5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Pro anima... trimis de
( 3 sep 2010, 11:18:54
La mine la bloc erau 3 caini acum un an, acum sunt 5laughing Otravirea nu are inca efectul scontat, mai trebuie lucrat.
1.1  RE: Pro anima... trimis de
( 3 sep 2010, 11:40:07
amice ,,esti un idiot!!!
1.2  RE: Pro anima... trimis de
( 4 sep 2010, 02:45:54
Lucky4you - Te-ai gandit vre-o data ca s-ar putea sa fii mai idiot ca el?! Dar eu sunt sigur ca esti.
1.3  RE: Pro anima... trimis de
( 5 sep 2010, 00:37:59
mama idiotilor e mereu gravida....
2.   Doinita Cockrish trimis de
( 3 sep 2010, 12:06:23
Tipa asta se plange de otrava comercializata ilegal. Daca esti parinte si ti-a fost muscat copilul de maidanezi, eu cred ca ai face orice pt siguranta lui. Bineinteles ca activistii vor spune sa lasam treaba pe mana autoritatilor, ca ei sunt competenti sau ceva si rezolva totul. Dar cum sa mai faci treaba asta, cand insasi activistul sef-Doina Cockrish declara ca s-a resemnat in privinta autoritatilor. Automat rezulta ca, in lipsa unor masuri civilizate, spiritul de conservare se manifesta prin activitati barbare de otravire... Dupa parerea mea, nu cei care au facut treaba asta au vina cea mai mare, ci oamenii indiferenti care aveau parghiile necesare sa remedieze situatiunea. Vom mai vedea astfel de episoade. Eu nu sunt foarte deranjat...in lipsa de altceva e ok.
3.   Sa dispara! trimis de
( 3 sep 2010, 12:41:59
De unde fac si eu rost de o otrava de genul? Sau ce otrava e buna ptr asa ceva? Nu vreau sa moara chiar in chinuri ca n-am suflet asa rau, dar totusi sa dispara de pe strazi. M-am saturat sa ocolesc strazi din cauza ca e plin de caini vagabonzi.
4.   Numai la Suceava... trimis de
( 3 sep 2010, 13:04:54
se intampla asa ceva; autoritati incompetente, oameni primitivi, caini fara nicio vina ca s-au nascut.
5.   Ok trimis de
( 3 sep 2010, 13:48:38
PE STRADA 6 NOIEMBRIE TREBUIE OTRAVITI CAINII. E DOAR UN PONT.
6.   Cainii comunitari... trimis de
( 3 sep 2010, 15:09:26
...reprezinta o realitate a Romaniei postdecembriste (mai ales) si o amenintare in multe cazuri. Mi s-a luat sa aflu ca un caine nu sare la tine decat daca te iei de el (realitatea e alta bai, sare la tine daca are chef sau daca i se pare lui ceva in neregula si de obicei nu o face singur ci in haita iar lucrurile se complica destul de serios), m-am saturat de toti plictisitii astia de viata care cred ca daca tin animale langa blocuri totul este bine si frumos (daca asa faceati la curte la sat, mutati-va fratilor inapoi, nu va tine nimeni cu forta la oras; daca tot stati la oras adaptati-va ca nu muriti) si cred ca ar trebui sa se reduca spre 0 numarul maidanezilor de pe strazile urbei pentru ca ASA E NORMAL IN ORICE ORAS EUROPEAN.
De ce sa sufere o gramada de oameni doar pentru cativa care nu vor sa inteleaga ce inseamna a locui intr-un oras? De ce sa ocolesti strazi cand ai putea sa mergi linistit pe trotuar?
Din partea mea sa-i eutanasieze pe toti.
7.   Ok trimis de
( 3 sep 2010, 20:14:19
sunf foarte multi maidanezi si nimeni nu le face nimic.
7.1  RE: Ok trimis de
( 3 sep 2010, 20:35:34
domnule Brandiburu, vreau sa cred ca mesajul dumneavoastra e incarcat cu maxima ironie, ca o astfel de atitudine nu poate fi atribuita unui om al acestui secol. Eu am lucrat 3 ani la un spital veterinar din canada, unde, la interviu doctorul m-a intrebat daca am salvat vreodata o pisica sau un caine vagabond. In orasele civilizate, activeaza SPCA, societate pentru prevenirea CRUZIMII fata de animale, unde astfel de actiuni sadice sunt pedepsite. Daca doriti o societate civilizata, atunci faceti ceva in acest sens! Dovediti-va spiritul uman si constiinta si ajutati la crearea si sustinerea unui adopost pentru aceste fiinte nevinovate. Poate chiar va veti simti mai "om" daca aderati. Cat despre cei care au dovedit atata bararism, le doresc sa aiba parte de un sfarsit asemanator, cu chinuri, mate macerate si spume la gura. "what goes around, comes around"
8.   Solutie trimis de
( 3 sep 2010, 22:25:09
Se pare ca aceasta este singura solutie care da rezultat rapid si eficient. Am o intrebare pentru iubitorii de animale: Aveti alte solutii practice pentru eliberarea strazilor de muscaciosi?
8.1  RE: Solutie trimis de
( 3 sep 2010, 22:52:38
da, tocmai am spus. adaposturile sunt solutia, insa pentru aceasta avem nevoie de un simt al comunitatii prin care sa adunam fondurile necesare. sau cei care au posibilitatea, sa adopte cate un animal. bine, pentru aceasta trebuie sa ai suflet si sa fii cum spuneti dle bmick, "iubitori de animale', ceea ce nu este cazul dumneavoastra. crima nu este solutia.
8.2  RE: Solutie trimis de
( 4 sep 2010, 00:00:19
Da, pai...in codul nostru penal, cainele (ca animal) intra in categoria bunurilor. Deci, nu poate fi vorba de omor (crima dupa cum specifici), ci in cel mai rau caz...distrugerebig grin Dar cum nimeni nu e posesor al cainilor...catch my drift da? Tu zici adaposturi. Da, super! Sunt de acord. Pacat ca nu o sa fie dinastea prea curand. Pregatiti sacii in schimb. Eu zic sa ne specializam pe export de caini spre china. Dinastea o sa mai fie sigur. "Si mie-mi pare rau", ca sa-l citez pe George Gafitza.
8.3  RE: Solutie trimis de
( 5 sep 2010, 00:42:51
eu ma intreb cum de e possibil ca in secolul XXI mai exista lume care nu intelege ca animalele nu trebuie sa le iubiti,doar sa le lasati in pace!le mincati,le folositi si exploatati dar va enerveaza daca trec pe linga voi!rusine!!!!
8.4  RE: Solutie trimis de
( 5 sep 2010, 19:39:12
@ ELI_MON: asa cum am mai afirmat - nu adaposturile sunt solutia acum... deocamdata. Sunt curios daca ai donat vreo suma pentru organizatiile de protectie a animalelor...
@SIR: cred ca ai inteles ca deocamdata nu sunt alte solutii de starpire a muscaciosilor decat otravirea lor. Nu stiu altii cum reusesc dar aici in Chicago nu vad caini dezlegati zburdand aiurea pe strazi, dar nici cadavre de animale pe trotuar.
9.   Pentru ELI_MON trimis de
( 4 sep 2010, 09:06:17
Chiar crezi ca daca ai facut curat la niste animale ai devenit specialista? Cati caini comunitari erau pe strazi in Canada? De ce nu faceti asociatii in protejarea meilor, porcilor,pasrilor,si ele sunt suflete Va spun eu de ce : De acolo nu iese banul de cat prin valorificarea lor pe piata pe cand la caiini se vehiculeaza destui. D-na Cocris sa ne mai lase cu hobiul eicare ii produce bani si sa-si caute de lucru altceva.Marii iubitori de animale de ce nu iubesc si oamenii? De ce nu respecta si orasul in care traiesc , ma refer la posesorii de caini . Nu am vazut inca pe nimeni sa iasa cu cainele la plimbare si sa aiba cu el maturica, faras , punga. De ce trebuie sa suport eu mizeria facuta de ei, cu ce ii deranjez eu? Revenind la cainii comunitari actiunea trebuie continuata cu succes, mai ales ca incepe anul scolar si vor fi multi copii supusi riscului de a fi muscati. Pentru siguranta celor care o fac cred ca ar trebui facuta simultan sau aproape in toate cartierele. Succes!
9.1  RE: Pentru ELI_MON trimis de
( 4 sep 2010, 09:38:52
domnule spinu, am fost asistent veterinar, job-ul era parte din pregatirea mea de a deveni medic. si nu mi-e rusine sa spun ca faceam si curat. desigur, vorbim de protectia tuturor animalelor, inclusiv a cailor schingiuti de catre carutasii rromi. noi am discutat acum despre animale fara stapan, pentru ca nu avem porci sau miei vagabonzi, slava Domnului, ca acestia din urma au stapan. Marii iubitori de animale, sunt cei care iubesc si oamenii, domnule spinu. sunt suflete mai nobile decat cei care nu iubesc. este foarte adevarat ca trebuie introdus un cod cand vine vorba de strangerea excrementelor animale, dar si aici e nevoie de promovare si sprijinul comunitatii si autoritatilor. sunt oameni care nu au ajuns niciodata in afara granitelor sa invete cum e civilizat. Poate ar fi frumos, daca v-ati pierde dumneavoastra un minut din timpul personal si ati incerca sa explicati cu bun simt si calm, unui stapan de animal cum ar fi corect de procedat? in felul acesta faceti CEVA BUN.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei