Acţiunile de control în scopul prinderii celor care efectuează transport ilegal de persoane, considerate mult mai eficiente după apariţia OUG 34/2010, lege prin care cei prinşi, pe lângă amendă, sunt lăsaţi şi fără plăcuţele de înmatriculare ale maşinilor, nu s-au concretizat încă în controale comune, poliţie-operatori legali, aşa cum se stabilise de la finele lunii trecute.
La avea vreme, în cadrul unei întâlniri organizate în judeţul Gorj, la care au participat reprezentanţi ai Federaţiei Operatorilor Români de Transport şi cei ai Poliţiei Rutiere, s-a stabilit ca cele două părţi să acţioneze în comun, la nivel de judeţe, sprijinul primilor fiind esenţial, în condiţiile în care transportatorii cunosc majoritatea maşinilor care efectuează curse ilegale, ştiu când şi unde sunt acestea şi, în plus, au şi tot interesul de a fi martori la o acţiune de prindere în flagrant a piraţilor, fără probe acţiunile împotriva acestora având o eficienţă scăzută.
La nivelul conducerii Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava s-au făcut promisiuni certe că se va acţiona în comun, însă momentul s-a tot amânat de la săptămână la săptămână. Totuşi, operatorii legali au primit zilele trecute asigurări de la comisarul Liviu Sfichi, şeful Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava, că de săptămâna viitoare se va stabili un calendar de acţiuni comune.
Totuşi poliţiştii susţin că nu au stat degeaba în această perioadă, în cadrul acţiunilor de control efectuate în zonele cunoscute drept locuri în care stau piraţii, atât din municipiul Suceava cât şi din Rădăuţi, Câmpulung Moldovenesc, Gura Humorului sau Fălticeni, fiind reţinute certificatele de înmatriculare ale 58 de conducători auto prinşi în timp ce făceau curse fără licenţă.
Controale susţinute, unul după altul, singura soluţie
Ca o privire generală, deşi s-au făcut progrese în ceea ce priveşte scoaterea din trafic a acestor piraţi, rezultatele nu sunt încă foarte vizibile, majoritatea locurilor în care stau aceştia fiind în continuare populate de şoferii de ocazie şi de clienţii acestora.
Reprezentanţii operatorilor legali spun că aceştia pot fi scoşi pe tuşă numai dacă se fac controale susţinute, unul după altul, care să-i facă să nu mai obţină profit.
Pe de altă parte, în privinţa piraţilor internaţionali, care sunt şi ei foarte bine numeroşi la Suceava, efectuând numeroase curse, mai ales în această perioadă, spre Italia, nu s-a făcut încă nimic, de ani de zile aceştia fiind total imuni în faţa legii.
(25 aug 2010, 12:06:38