Sucevenii vor avea la dispoziţie nu unul, ci trei supermarketuri Lidl din care să îşi facă cumpărăturile. Concernul german Lidl & Schwarz, care deţine reţelele de magazine Lidl şi Kaufland, vrea să acapareze o mare parte din piaţa suceveană, dezvoltând cel puţin trei magazine în judeţul Suceava.
Pe lângă supermarketul Lidl a cărui construcţie a început deja la intrarea în cartierul Obcini, în zona Maraton, compania germană vrea să mai deschidă unul la ieşirea din municipiul Suceava înspre Botoşani.
Al treilea magazin Lidl ar urma să fie construit în municipiul Rădăuţi, tratativele purtate cu primăria, pentru a fi sprijiniţi în găsirea unei locaţii potrivite, fiind aproape finalizate.
Oficial, lucrările de construire a supermarketului Lidl de la intrarea în Obcini, începute în urmă cu câteva zile de antreprenorul general – General Construct, pe terenul ocupat până nu demult de discoteca Maraton şi o serie de case, printre care şi cea a patronului Test Prima, Viorel Juravle, au termen de finalizare iulie 2012. Numai că intenţiile celor de la Lidl sunt de a deschide cât mai rapid magazinul, pe cât posibil într-o perioadă favorabilă cumpărăturilor, precum sărbătorile de iarnă sau cele de Paşti. Cel mai probabil, magazinul Lidl nu va putea fi inaugurat decât anul viitor, înainte de Paşti, volumul de muncă fiind destul de mare.
În paralel, concernul german a scos la licitaţie şi execuţia lucrărilor pentru încă două magazine, unul în Burdujeni şi altul în Rădăuţi, fiind posibil ca respectivele supermarketuri să fie deschise tot de anul viitor, dacă lucrările încep anul acesta.
Magazin Lidl de aproape 1.500 mp la intrarea în Obcini
Magazinul Lidl de la intrarea în Obcini va fi construit pe un teren de aproximativ 5.000 mp, care, administrativ, aparţine de comuna Şcheia, clădirea fiind proiectată cu două nivele, pe o suprafaţă desfăşurată de 1.456,6 mp, parcare cu platformă, precum şi o serie de sistematizări rutiere care vor afecta inclusiv intersecţia Maraton.
Una dintre modificările necesare pentru a asigura accesul clienţilor către noul magazin Lidl este realizarea unei benzi de stocare pe partea stângă a drumului care duce către Şcheia, care să permită virarea la stânga, pentru a intra în incinta supermarketului.
Pentru cei care vin dinspre Şcheia accesul se va face prin virare la dreapta, în vreme ce accesul celor care vin de pe bulevardul George Enescu va fi dirijat prin montarea unui semafor dublu.
La plecare, şoferii care ies de la Lidl vor avea la dispoziţie şi o altă cale de acces, pe laterala magazinului, care duce către strada Rulmentului, evitând astfel aglomeraţia de pe Calea Obcinilor.
Lidl Burdujeni, o investiţie amânată aproape doi ani
La începutul anului 2009, reţeaua de magazine Lidl a vrut să se extindă prin deschiderea unui magazin în cel mai mare cartier al Sucevei, Burdujeni, chiar la ieşirea înspre Botoşani.
Magazinul Lidl urma să fie realizat pe un teren cu o suprafaţă de peste 6.200 de metri pătraţi, cumpărat de către SC Maxim Power SRL de la firma Coza Rux.
Construcţiile existente pe terenul respectiv au fost demolate, pentru a face loc viitorului magazin, dar investiţia nu s-a mai realizat.
În prezent, terenul, situat vizavi de ultimul bloc turn de la ieşirea din Suceava spre Salcea, este împrejmuit, fiind necesar doar ordinul de începere al lucrărilor.
Prezenţa Lidl în Suceava, întărită de preluarea magazinelor Plus
Extinderea reţelei de supermarketuri Lidl în judeţul Suceava, prin construirea unui asemenea magazin şi la Rădăuţi, e un pas natural, în condiţiile în care în alte două municipii ale Sucevei – Fălticeni şi Câmpulung Moldovenesc, este deja prezent, prin magazinele Plus, pe care le-a preluat la începutul acestui an.
Singurul municipiu din judeţ în care nu s-a avansat încă ideea construirii unui supermarket este Vatra Dornei, deşi tot Lidl a demarat construirea unui magazin propriu în judeţul învecinat, în municipiul Bistriţa, la o distanţă de aproximativ 80 de kilometri.
(16 aug 2010, 12:03:31
Se ia un santier, se angajeaza o firma de constructii care ridica marketul in cauza (ca o fi hyper sau super sau mega , nu conteaza). Spre final se angajeaza cateva sute de oameni, li se promite marea cu sarea, sanse de promovare, salarii peste media pietii sau, mai nou "ia cat iti dau sau, daca nu, esti liber sa pleci, sunt altii care asteapta la usa). Se trimit in scolarizare, la alte magazine, ii muncesc aia de-i indoaie si apoi sunt munciti si la deschiderea magazinului la care cica vor lucra. Dupa deschidere, cand marfa este asezata in rafturi si mai trebuie decat schimbata, multi oameni vor fi dati afara pe motive de nimic (de fapt firma vrea sa pastreze minimul cat sa functioneze). La cateva luni, din cei angajati, sunt dati afara si angajati altii (scutiri de taxe pt angajari, etc).
Apropos, salariile sunt vai mama lor chiar si pt zona Moldovei. Chiar nu se merita.