Toate firmele care au activităţi de comerţ, inclusiv cele de prestări servicii de alimentaţie publică sau de altă natură, au obligaţia de a fi autorizate de Primăria Suceava. Peste 5.000 de firme din municipiul Suceava au această obligaţie, dar cele mai multe par să fi uitat acest lucru, după cum o demonstrează încasările la bugetul local.
Viceprimarul municipiului Suceava Lucian Harşovschi a declarat că, în vreme ce anul acesta au fost eliberate deja 1.887 de noi autorizaţii de acest fel, din cele eliberate anterior, doar 882 de agenţi comerciali au venit să îşi vizeze din nou autorizaţia, aşa cum ar fi trebuit.
“Sunt persoane care nu au vrut să plătească, pe motiv că această taxă ar fi ilegală. Este total greşit, pentru că această obligaţie este prevăzută atât în Regulamentul de autorizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă pe raza municipiului Suceava, aprobat prin HCL 357/2006, cât şi prin Ordonanţa de Guvern 99/2000 şi o HGR 333/2003, care aprobă normele metodologice de aplicare. Mai mult, există decizii ale Curţii Constituţionale care ne dau dreptate în această privinţă, încât cei vizaţi ar face bine să vină să plătească”, a adăugat Lucian Harşovschi.
Anul acesta, în municipiul Suceava au fost eliberate 1.746 de autorizaţii noi pentru comerţ, în vreme ce din anii anteriori au fost vizate doar 534, pentru activităţi de alimentaţie publică au fost eliberate 81 de autorizaţii noi şi au fost vizate 145 din anii anteriori, iar pentru prestări servicii au fost eliberate 60 de autorizaţii noi şi au fost vizate 203 din cele deja existente.