Transportul pe calea ferată moare încet şi sigur în judeţ. Dezinteresul de care au dat dovadă autorităţile a fost dublat de inundaţiile care au distrus şi bruma de infrastructură feroviară existentă. Kilometri întregi de şine au dispărut pur şi simplu, iar glasul roţilor de tren a încetat în multe gări şi halte. Nisipitu, Cacica sau Dărmăneşti sunt doar câteva localităţi pe harta neagră a transportului feroviar dispărut temporar şi, probabil, definitiv. Mai nou, lista s-a mărit cu traseul Câmpulung Moldovenesc - Moldoviţa. Viiturile din luna iunie au „sechestrat” un automotor în Gara Moldoviţa, iar operatorul particular care avea curse pe această rută a renunţat la contractul pe care-l încheiase cu reprezentanţii CFR.
Cauza acestei situaţii se regăseşte la câteva sute de metri mai la vale de gara în care acum domneşte o linişte de mormânt. Râul Moldoviţa a rupt din terenul pe care trecea calea ferată. Câteva sute de metri din drumul de fier au ajuns în ape, iar fiecare ploaie mai serioasă, urmată de o creştere a debitului, mai rupe câte ceva din uscatul pe care a fost amplasată calea ferată. Răsucite în poziţii bizare, şinele şi traversele s-au transformat într-un soi de barieră pentru gunoaiele aduse din deal de apele Moldoviţei. Şuieratul mastodonţilor de fier care circulau spre şi dinspre Câmpulung Moldovenesc începe să devină amintire, iar localnicii nu cred că se va mai schimba ceva în viitorul apropiat.
Cu un optimism amestecat cu speranţă se încarcă singurul angajat al Gării Moldoviţa. E o femeie între două vârste care era de toate până ce gara a devenit doar o clădire fără rost: impiegat, vânzător de bilete, om de serviciu. În lipsa vagoanelor şi locomotivelor, Felicia Dulgheru se mulţumeşte doar cu bicicleta din dotare şi se gândeşte că mai devreme sau mai târziu îşi va putea face din nou meseria.
Speranţe sunt puţine, investiţia necesară pentru refacerea terasamentului şi îndiguirea râului Moldoviţa în zona afectată fiind uriaşă. Chiar dacă nu s-au înaintat cifre oficiale, pentru o asemenea lucrare ar fi nevoie de câteva sute de mii de euro. Între timp, Gara din Moldoviţa se poate transforma într-un sanatoriu sau într-un muzeu în care turiştii pot admira ultimul mijloc de transport care a circulat pe calea ferată din zonă.
( 9 aug 2010, 14:44:47