Persoanele care vor să obţină diverse documente de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice sau să depună declaraţii sau alte situaţii financiare nu vor mai fi nevoiţi să se plimbe de la un birou la altul. Aceasta după ce în cadrul Finanţelor sucevene a fost înfiinţat biroul unic pentru relaţii cu publicul, unde contribuabilii au la dispoziţie, într-o singură locaţie, toate serviciile şi departamentele din cadrul DGFP.
Şeful acestei instituţii, Petrică Ropotă, a precizat că accesul spre birourile pentru relaţia cu publicul se face prin Trezoreria Suceava. „Am luat decizia înfiinţării acestui birou unic pentru a eficientiza activitatea instituţiei noastre, dar şi pentru a-i deservi mai bine şi mai prompt pe contribuabilii suceveni. Astfel, funcţionarii au fost aduşi din birourile lor pentru a-i deservi pe contribuabili”, a spus Ropotă. Practic, dacă până acum contribuabilii trebuiau să se plimbe de la un birou la altul pentru a depune o declaraţie sau pentru a solicita documente, de acum înainte cererile şi declaraţiile vor putea fi depuse doar la ghişeele din cadrul biroului unic pentru relaţiile cu publicul.
„Atât persoanele fizice, cât şi cele juridice pot depune cererile şi declaraţiile la aceste birouri, urmând ca funcţionarii din instituţia noastră să se ocupe de circuitul acestor documente. Şi vreau să precizez că vom monitoriza permanent activitatea funcţionarilor care lucrează în cadrul acestui birou unic. Iar dacă vor exista nemulţumiri din partea contribuabililor le vom remedia imediat”, a mai declarat Ropotă.
La noile birouri, contribuabilii beneficiază de consultanţă din partea funcţionarilor din DGFP
Potrivit noii organizări a relaţiilor cu publicul, contribuabilii vor găsi la parterul Trezoreriei toate casieriile de încasări impozite şi taxe pentru persoane fizice şi juridice, precum şi casieria pentru instituţiile publice. La mezaninul clădirii se pot depune declaraţiile de către agenţii economici cu reşedinţa sediul în municipiul Suceava şi în comunele limitrofe. Tot la mezanin au fost înfiinţare birouri pentru secretariatul Administraţiei Finanţelor Publice a Municipiului Suceava, Trezoreriei Municipiului Suceava şi Administraţiei Finanţelor Publice Comunale Suceava. De asemenea, la primul etaj al clădirii se află Biroul pentru Relaţii cu Publicul, unde contribuabilii, persoane fizice şi juridice, au la dispoziţie şapte birouri unde pot să depună cereri şi declaraţii, să solicite consultanţă şi informaţii şi să obţină documentele de care au nevoie. De precizat că atât la parterul Trezoreriei, cât şi la primul etaj, au fost amplasate panouri cu informaţii legate de noua organizare a relaţiilor cu publicul.
( 3 aug 2010, 12:01:21
problema este alta ...daca exista un singur ghiseu sau doua cu un functionar
supraaglomerat , care nu poate da nici informatii si nici sa preia lucrarile, este egal cu zero.....
o sa vedem ce o sa iasa....