Centrul comercial Iulius Mall Suceava, construit de omul de afaceri Iulian Dascălu într-un oraş de numai 107.000 locuitori, a ajuns să se bată în încasări cu centrele comerciale din Bucureşti, unde sunt peste două milioane de locuitori.
Într-un top al celor mai performante mall-uri din ţară, realizat de Ziarul Financiar, singurele centre comerciale de acest gen din ţară care reuşesc să ţină piept cifrei de afaceri ale “greilor” din Capitală sunt mall-urile lui Iulian Dascălu, din Cluj, Timişoara şi Suceava.
Topul, realizat în baza rezultatelor financiare din 2009, înregistrate de mall-uri la Registrul Comerţului, este dominat de Băneasa Shopping City, care are cele mai mari încasări din Bucureşti - 31,3 milioane de euro.
În acelaşi timp, Iulius Mall Cluj este mall-ul cu cele mai mari încasări din afara Capitalei - 14,1 milioane de euro, demonstrând că veniturile din chirii ale centrelor comerciale din afara Capitalei sunt de două ori mai mici decât proiectele care merg bine în Bucureşti. De altfel, în topul mall-urilor cu cele mai mari încasări în 2009 intră doar patru proiecte din afara Capitalei, din care trei sunt deţinute de omul de afaceri Iulian Dascălu.
Conform datelor analizate de Ziarul Financiar, anul 2009 a fost unul extrem de dificil pentru centrele comerciale din România, în special pentru cele din afara Bucureştiului, astfel că doar proiectele Iulius Mall din Cluj, Timişoara şi Suceava, deţinute de omul de afaceri Iulian Dascălu, şi City Park din Constanţa au avut încasări comparabile proiectelor din Capitală.
Primele patru poziţii din top zece sunt ocupate de proiectele Băneasa Shopping City, Unirea Shopping Center, Plaza România şi Bucureşti Mall, toate din Bucureşti.
Apoi, venituri de peste 10 milioane de euro în Bucureşti au mai înregistrat parcurile comerciale Iris Shopping Center din Titan şi Militari Shopping.
Comparativ, Iulius Mall Suceava a înregistrat venituri de 7,9 milioane de euro în 2009, reuşind astfel să intre în topul celor mai performante mall-uri din ţară.
Costurile cu construcţia unui mall în oraşele din ţară sunt comparabile cu cele din Bucureşti, dar din cauza numărului mult mai mic de locuitori şi a puterii de cumpărare mai reduse, vânzările retailerilor sunt mai mici, fapt ce se resimte într-un final în chiriile încasate şi în gradul de amortizare a investiţiilor în mall-urile din provincie. Tocmai de aceea, la fel ca multe alte mall-uri din ţară, centrul comercial sucevean nu este încă înregistrat ca fiind pe profit, din cauza costurilor mari de amortizare şi a investiţiilor aflate încă în derulare.